GP Malaysia: Červená odpoveď

Seriál Majstrovstiev sveta Formuly 1 pokračoval na okruhu v malajzijskom Sepangu. Druhé preteky aktuálnej sezóny sa niesli v pokojnejšom duchu, pretože katastrofické predpovede meteorológov sa nenaplnili. Viacero kontroverzných udalostí však rezonovalo v zákulísí.
Vydané  Text: 

O vášnivé diskusie sa postaral už v piatok Red Bull. Po dramatickej havárii Davida Coultharda musel konštruktérsky tím po d vedením Adriana Newewyho aj s výkresmi na koberec k úradníkom FIA. Problém bol v tom, že haváriu spôsobilo zlyhanie predného zavesenia. Tím v záujme bezepčnosti auto modifikoval. Podľa zákulisných informácii bol problém v riadení. Adrian Newey sa pri konštrukcii monopostu RB4 pravdepodobne inšpiroval nevydareným McLarenom MP-4/18, ktorý trpel rovnakou chorobou. Red Bull teda mohol pokračovať, no bude pod dohľadom. Kvalifikácia sa niesla v očakávaní dažďa. Ten však svojim spôsobom prišiel až po nej, keď sa na hlavy pilotov McLarenu zniesla spŕška kritických vyjadrení. Prekvapujúco sa nedarilo hlavne Williamsom. Penalizáciou zaťažený Nakajima uviazol v poslednej šestici, Rosberg si zaknihoval šestnáste miesto. O čosi lepší výkon predviedol Nelsinho Piquet, aj keď na top 10 to nestačilo. Prvý rad obsadili červení v poradí Massa pred Räikkönenenom, druhý rad mal patriť McLarenu. Po protestoch Heidfelda a Alonsa však traťoví komisári naložili Hamiltonovi a Kovalainenovi päť miest za blokovanie. O oprávnenosti tohto trestu však možno pochybovať. Na nedeľu hlásili meteorológovia súvislý dážď, piloti však veslá mohli nechať v boxoch. Tesne pred pretekmi bola pravdepodobnosť ďažďa 20 % a počas celých takmer dvoch hodín nepršalo. Štart prebehol relatívne hladko, do jemného kontaktu sa dostali len Trulli s Heidfeldom, čo ich však stálo pozície. Agresívnu stratégiu zvolil Hamilton, ktorý na začiatku obul mäkké pneumatiky. V treťej zákrute sa efektným šmykom dostal na piate miesto za Webbera, viac mu však nebolo súdené. Do kontaktu sa ešte dostali aj Rosberg a Glock. Pilot Williamsu prišiel o nos, druhý aktér musel odstúpiť. Z prvého kola sa nevrátil ani Bourdais, ktorý v šiestej zákrute vyletel mimo trať. Do útoku zatrúbil Nakajima, ktorý počas pretekov pekne predbehol viacerých súperov. Štvrté kolo prinieslo lahôdku pre všetkých fanúšikov motoristického športu. Alonso sa rozhodol korunovať svoj tlak na Coultharda predbiehacím manévrom v poslednej zákrute. Škót mu však zakryl vútornú stopu. Oboch kohútov dokonale zosmiešnil Heidfeld, ktorý využil ich súboj a pohodlne poskočil o dve miesta. Alonso situáciu zachránil až za cieľovou rovinkou. Massa udržal vedenie do prvej zastávky v boxoch, Räikkönena odbavili mechanici efektívnejšie a tak prišlo k zmene poradia. Na treťom fleku sa držal osamotený Kubica. Dravo idúcemu Hamiltonovi situáciu skomplikovalo pravé predné koleso, ktoré sa odmietlo oddeliť od monopostu. Brit strávil u mechanikov dvojnásobok štandardného času a prepadol sa až do nebodovaného poľa. Kým Räikkönen suverénne napredoval, Massa sa opäť potrápil bez trakčnej kontroly. V 31. kole skončil zúfalo zahrabaný v štrku po nezvládnutom prejazde zákruty číslo 8. Kubicovi tak daroval druhé miesto, najlepší výsledok kariéry pre Poliaka. Na tretie poskočil vyrovnane idúci Kovalainen. Druhá séria zastávok v boxoch veľa zmien nepriniesla. Nedožil sa jej Vettel, ktorého motor Ferrari vydýchol v 40. kole naposledy. Svoje ambície skrotil aj Nakajima, ktorý sa rozhodol šetriť motor a tak skončil posledný. Taktickú facku si dal opäť Barichello, ktorý si tesne pred koncom zapísal ďalšiu penalizáciu. Tentokrát prekročil rýchlosť v boxoch. Vedúca trojica sa už nezmenila, o štvrté miesto sa chcel ešte pobiť Hamilton, ktorý mal problémy aj počas druhej zastávky v boxoch. Teraz síce nenabral takú veľkú stratu, no na predbehnutie Trulliho mu chýbalo možno niekoľko kôl. Alebo o pár desatín sekundy rýchlejší výkon mechanikov. Iróniou osudu je, že Heidfeld aj Alonso skončili až za oboma autami McLarenu. Veľká cena Malajzie – postavenie na štarte 22.3.2008**Sepang International Circuit, Kuala Lumpur, 5,543 km**1.**Felipe Massa** 1:35,3471:34,4121:35,748 2.**Kimi Räikkönen** 1:35,6451:34,1881:36,230 3.**Jarno Trulli** 1:35,2051:34,8251:36,711 4.**Robert Kubica** 1:35,7941:34,8111:36,727 5.**Nick Heidfeld** 1:35,7291:34,6481:36,753 6.**Mark Webber** 1:35,4401:34,9671:37,009 7.**Fernando Alonso** 1:35,9831:35,1401:38,450 8.**Heikki Kovalainen \***1:35,2271:34,7591:36,613 9.**Lewis Hamilton \***1:35,3921:34,6271:36,709 10.**Timo Glock** 1:35,8911:35,0001:39,656 11.**Jenson Button** 1:35,8471:35,208-12.**David Coulthard** 1:36,0581:35,408-13.**Nelsinho Piquet** 1:36,0741:35,562-14.**Rubens Barrichello** 1:36,1981:35,622-15.**Sebastian Vettel** 1:36,1111:35,648-16.**Nico Rosberg** 1:35,8431:35,670-17.**Giancarlo Fisichella** 1:36,240–18.**Sebastien Bourdais** 1:36,677–19.**Takuma Sato** 1:37,087–20.**Adrian Sutil** 1:37,101–21.**Anthony Davidson** 1:37,481–22.**Kazuki Nakajima \*\***1:36,388– \* penalizácia o 5 miest za blokovanie \*\* penalizácia o 10 miest za kolízu v predchádzajúcich pretekoch Veľká cena Malajzie – preteky 23.3.2008**Sepang International Circuit, Kuala Lumpur, 56 kôl = 310,408 km**1.**Kimi Räikkönen** Ferrari 1:31:18,555 2.**Robert Kubica** BMW + 19,5 s.3.**Heikki Kovalainen** McLaren-Mercedes + 38,4 s. 4.**Jarno Trulli** Toyota + 45,8 s. 5.**Lewis Hamilton** McLaren-Mercedes + 46,5 s. 6.**Nick Heidfeld** BMW + 49,8 s. 7.**Mark Webber** Red Bull-Renault + 68,1 s. 8.**Fernando Alonso** Renault + 70,0 s. 9.**David Coulthard** Red Bull-Renault + 76,2 s. 10.**Jenson Button** Honda + 86,2 s. 11.**Nelsinho Piquet** Renault + 92,2 s. 12.**Giancarlo Fisichella** Force India-Ferrari + 1 kolo13.**Rubens Barrichello** Honda + 1 kolo14.**Nico Rosberg** Williams-Toyota + 1 kolo15.**Anthony Davidson** Super Aguri-Honda + 1 kolo16.**Takuma Sato** Super Aguri-Honda + 2 kolá17.**Kazuki Nakajima** Williams-Toyota + 2 koláDNF**Sebastian Vettel** STR-Ferrari motorDNF**Felipe Massa** Ferrari nehodaDNF**Adrian Sutil** Force India-Ferrari hydraulikaDNF**Timo Glock** Toyota nehodaDNF**Sebastien Bourdais** STR-Ferrari nehoda Najrýchlejšie kolo: Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:35,366 Priebežné poradie MS F1**MS jazdcov**1.Lewis Hamilton 142.Kimi Räikkönen 113.Nick Heidfeld 114.Heikki Kovalainen 105.Robert Kubica 86.Nico Rosberg 67.Fernando Alonso 68.Jarno Trulli 59.Kazuki Nakajima 310.Mark Webber 211.Sebastien Bourdais 212.David Coulthard 013.Jenson Button 014.Nelsinho Piquet 015.Giancarlo Fisichella 016.Rubens Barrichello 017.Anthony Davidson 018.Takuma Sato 019.Timo Glock 020.Felipe Massa 021.Adrian Sutil 022.Sebastian Vettel 0**MS tímov**1.McLaren-Mercedes 242.BMW 193.Ferrari 114.Williams-Toyota 95.Renault 66.Toyota 57.Red Bull-Renault 28.STR-Ferrari 29.Honda 010.Force India-Ferrari 011.Super Aguri-Honda 0








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.