Nová Lada Vesta má rázvor dlhší o 25 cm, má nahradiť Toyotu Camry. Rusi ju odhalili na výstave „Eurázia je náš domov“

AvtoVAZ sa vrátil k projektu predĺženej verzie Lada Vesta, určenej organizáciám a úradníkom na regionálnej úrovni. Očakáva sa aj použitie ako taxíkov.

Novinka dostala názov Aura, predstavili ju na výstave „Eurázia je náš domov“ v Soči.
Vydané  Text: 
Lada Vesta Aura (2023), predný pohľad

Lada Vesta Aura (2023), predný pohľad

Ešte v apríli Vladimír Putin inštruoval vládu, aby „zvážila vývoj a uplatňovanie požiadaviek na lokalizáciu výroby automobilov používaných pri poskytovaní služieb prepravy cestujúcich osobnými taxíkmi a služby zdieľania áut, berúc do úvahy možné objemy ich výroby ruským automobilovým priemyslom a v prípade potreby zabezpečiť vykonanie príslušných zmien v legislatíve.“

Automobilový priemysel v Rusku sa stal medzičasom vo výraznej miere nefunkčným, čo vyústilo do paralelného dovozu automobilov čínskych značiek, ale aj do obnovenia výroby modelu Moskvič metódou rebrandingu čínskych vozidiel. Napriek tomu sa automobilovému výrobcovi AvtoVAZ, ktorý stojí za značkou Lada, podarilo odhaliť novú verziu populárneho modelu Vesta.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Volá sa Vesta Aura a ide o predĺženú verziu vozidla, ktorá by mala zapĺňať vozový park štátnych organizácií, ale otvorene sa zvažuje aj jej rozšírenie do súkromného sektoru, uvádza ruský denník kolesa.ru. Je veľká šanca vidieť Auru v taxislužbách, kde môže nahradiť autá predávané za vyššie ceny, napríklad Toyota Camry.

Sú to ambiciózne očakávania, na ktoré možno nazerať kriticky. Rusi už roky odhaľujú svoje nové automobily s pompou, avšak do skutočnej sériovej výroby sa buď nedostali, alebo dostali vo veľmi obmedzenom počte a s nízkou kvalitou vyhotovenia.

Lada Vesta Aura (2023) zadný pohľad

Lada Vesta Aura (2023), zadný pohľad

Prvá verzia predĺženej Vesty sa volala Signature, bola predstavená na jeseň roku 2015 a plánovala sa vyrábať na objednávku v malých sériách, ale veci neprekročili niekoľko prototypov. Vo svetle veľkých zmien, ktoré sa za posledný rok udiali na ruskom automobilovom trhu, z ktorého odišli mnohé európske a japonské značky, sa AvtoVAZ rozhodol vrátiť k zabudnutému projektu.

Predĺžená Vesta dostala prepracovanú karosériu a interiér čalúnený do kože. Zadné sedadlá sú koncipované ako klasická trojmiestna čalúnená lavica, zatiaľ čo verzia Signature mala dve sedadlá v druhom rade oddelené masívnou stredovou konzolou.

Lada Vesta Aura (2023), predný interiér

Lada Vesta Aura (2023), predný interiér

Lada Vesta Aura (2023), zadný interiér

Lada Vesta Aura (2023), zadný interiér

Pod kapotou je 1,8-litrový benzínový motor VAZ s výkonom 122 koní spojený s automatickou prevodovkou, ktorej typ a pôvod zatiaľ neboli oficiálne zverejnené. Neoficiálne zdroje tvrdia, že ide o čínsky variátor.

Prezident AvtoVAZ Maxim Sokolov sa netají tým, že nový názov pre predĺženú verziu vybrali s prihliadnutím na ruskú luxusnú značku Aurus, ktorá vyrába autá pre najvyšších predstaviteľov ruskej vlády.

RIA Novosti uvádza, že Lada Vesta Aura bude stáť asi 2 milióny rubľov  (22 500 €), zatiaľ čo štandardná Vesta po facelifte stojí od 1,24 milióna rubľov (13 950 €). 

 









Pokračujte na ďalší príspevok »