Inovácia z Číny: Batérie na 1000 km, nabíjanie 500 km za 15 minút a odolnosť pred nízkymi teplotami

Technológia dokáže zahriať batériu späť z -20 na +25°C za päť minút, čo jej umožňuje normálne fungovať a nabíjať sa do šiestich minút za všetkých poveternostných podmienok.

Čínsky startup získal za dva roky hodnotu miliardu dolárov.
Ponúka batérie na 1000 km a tiež superrýchle nabíjanie 500 km za 15 minút.
Vydané  Text: 

Elektromobily majú problémy s nízkymi teplotami

Čínsky startup s batériou tvrdí, že prekonal jeden z kľúčových problémov majiteľov elektromobilov – stratu výkonu a dojazdu pri nízkych teplotách.

Spoločnosť Greater Bay Technology tvrdí, že jej nový batériový článok Phoenix je vyrobený zo supravodivých materiálov a je vybavený technológiou tepelného manažmentu, ktorá dokáže zahriať batériu späť z -20 na +25°C za päť minút.

Podľa Huang Xiangdonga, spoluzakladateľa a predsedu predstavenstva Greater Bay, to umožňuje lítium-iónovej batérii fungovať normálne a nabíjať sa do šiestich minút za všetkých poveternostných podmienok.

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Všetci vieme, že dojazd elektromobilov je výrazne ovplyvnený v chladných oblastiach, čím vzniká hrozný používateľský zážitok,“ povedal Huang. „Batéria Phoenix rieši nielen dlhý čas nabíjania elektromobilov, ale aj iné bolestivé body. Nezáleží na tom, či je horúci alebo chladný deň, dojazd batérie Phoenix to neovplyvní.“

Čína má elektromobilitu za strategickú záležitosť

Startup, ktorý v roku 2020 vznikol zo štátnej automobilky Guangzhou Automobile Group, je novým subjektom v čínskom priemysle výroby batérií, ktorý zahŕňa významných hráčov ako Contemporary Amperex Technology Co., BYD a Gotion High-tech.

Všetci pracujú na nových batériách, aby boli elektromobily bezpečnejšie, rýchlejšie sa nabíjali a jazdili na dlhšie vzdialenosti.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Greater Bay sa už do dvoch rokov od svojho založenia stal takzvaným jednorožcom – startupom v hodnote viac ako 1 miliardy dolárov.

Logo spoločnosti Greater Bay Technology

Logo spoločnosti Greater Bay Technology

Inzercia

Inzercia

500 kilometrov za 15 minút bol iba začiatok

Batéria prvej generácie od startupu je extrémny rýchlonabíjací článok, ktorého kľúčovou vlastnosťou je schopnosť je dobiť elektromobil za rovnaký čas, aký je potrebný na doplnenie palivovej nádrže.

Dodávateľ tvrdí, že sa dokáže plne nabiť za 15 minút na priemerný dojazd 500 kilometrov – samozrejme, na nabíjačke s dostatočným výkonom. Táto batéria sa nachádza napríklad v elektrickom SUV V Plus od výrobcu GAC’s Aion, tretej najpopulárnejšej značky EV v Číne po BYD a Tesle.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia
Aion V Plus, elektrické SUV z Číny

Aion V Plus, elektrické SUV z Číny

Zatiaľ čo cesta od vývoja a laboratórnych testov k masovej výrobe bude nejaký čas trvať, batéria Phoenix bude na budúci rok poháňať niektoré elektromobily Aion a startup tiež rokuje s ďalšími výrobcami automobilov o použití batérie, ktorá avizuje dojazd 1 000 kilometrov na jedno nabitie podľa Huanga.

Inzercia

Akonáhle budú môcť elektromobily jazdiť a udržiavať ako benzínové autá, existuje väčšia šanca na ich masové prijatie,“ povedal.

 

 

Zdroje:  Automotive News Europe








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.