Vyrastie na Slovensku Schumacher?

Ako 5 roční šoférujú motokáry, ako 16 roční porážajú profesionálov v racingových superšportoch. Sú to racingové talenty Európy a trénujú na Slovensku!
Vydané  Text: 

**Vysokooktánové detstvo** Kým ostatné decká hrajú futbal alebo chatujú na Facebooku, oni sú za volantom na pretekárskych polygonoch. Vyrastajú v hluku motorov, pri vôni benzínu a spálených pneumatík. Namiesto retiazok či náhrdelníkov nosia HANSy, namiesto tričiek a riflí majú nehorľavé kombinézy. Racing sa stal ich túžbou, hobby, zábavou a zmyslom života. Hovoríme o mladých pretekárskych talentoch vo veku od 16 do 26 rokov, ktoré od malička tvrdo pracujú na tom, aby sa neskôr stali majstrami závodných okruhov. Málokto však vie, že budúci šampióni vyrastajú u nás, na Slovensku, na okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni. **New generation program** Profesionálny racing je tvrdý a náročný šport. A to nielen finančne ale predovšetkým kvôli komplexnej príprave a množstvu zručností, ktoré musia jazdci ovládať. Mladí pretekári z celej Európy absolvujú prípravu pod vedením skúsených profesionálov len kúsok od Bratislavy, na okruhu Slovakia Ring, v rámci špecializovaného programu New Praga Generation. Tento program je jeden z výsledkov česko-slovenského spojenia racingových profesionálov z holdingu PRAGA Racing, za silnej podpory Slovakia Ringu ako hlavného sponzora projektu. Slovenská časť PRAGY sa špecializuje na automobilový racing – má pod palcom automobilovú techniku a coaching jazdcov, česká PRAGA patrí zase medzi svetovú špičku medzi motokárami a vo svojom tíme pravidelne vychováva motokárových majstrov sveta. Úspešní absolventi programu sa stanú držiteľmi racingovej FIA licencie, tí najlepší a najrýchlejší majú šancu stať sa profesionálnymi jazdcami Praga Racing Teamu. **Tréning, tréning, tréning…** Ako vlastne vyzerá hľadanie budúcich racingových šampiónov v praxi? Adeptov čaká najskôr niekoľkodňová séria psychotestov a mentálnej prípravy, rôzne záťažové testy. Prvým dôležitým ukazovateľom potenciálu je jazda na čas na pretekárskych motokárach PRAGA na okruhu v Dunajskej Strede. Každý z jazdcov potrebuje osobný prístup, dostáva individuálnu spätnú väzbu. Potom si nádejní pretekári sadajú do Attackov a vyrážajú na okruh. Už po prvom dni je jasné, kto je skutočný talent a kto potrebuje ešte hodiny tréningu. Až potom prichádza individuálna analýza, vylaďuje sa jazdeckú techniku. Jazdci sa delia na 2 skupiny – iba 5 najväčších talentov dostane šancu zajazdiť si na PRAGE R4S. S každou ďalšou hodinou tréningu sa jazdci posúvajú míľovými krokmi dopredu. Začína sa jazdou na Radicale, na aerodynamický prítlak si totiž treba zvyknúť. Čerešnička na torte prichádza nakoniec – pre mladých jazdcov je pilotovanie PRAGY nezabudnuteľným zážitkom. Toto je skutočne veľké finále, kde sa jazdecké zručnosti doťahujú do dokonalosti. Tu sa naplno ukazuje, kto má šancu stáť v budúcnosti na stupni víťazov a koho čaká ešte tvrdší tréning. **V 16tich šampiónmi** Po príklady toho, ako tvrdý tréning v mladom veku prináša výsledky, netreba chodiť ďaleko. Stačí si spomenúť aký rozruch spôsobila len 16 ročná krehká blondínka Beitske Visser. Tá vlani nastúpila vo farbách PRAGY v seriáli Dutch Supercar Challenge. V najsilnejšej profikategórii GT hneď v prvých pretekoch v Assene na hlavu porazila všetkých ostrieľaných pretekárov. Aj ona je príkladom pre všetkých, ktorí počas New Praga Generation Program hltavo naberajú skúsenosti od profi jazdcov. Za všetkých spomeňme mená ako Danny van Dongen (holandský profijazdec seriálu DSC), Martin Short (britská racingová legenda) , či Bas Lammers (motokárový majster sveta z roku 2010 ) **Kto zvládne 24hodinovku?** To najlepšie na koniec. Okrem množstva cenných rád, najazdených kilometrov , zážitkov, skúseností a lepšieho sebapoznania si absolventi New Praga Generation Program odnášajú ešte jedno – reálnu šancu stať sa členmi racingového Praga Racing Teamu, ktorý sa pripravuje na budúcoročné dvadsaťštyrihodinové vytrvalostné preteky 2013 Dunlop 24h Dubai. Vedenie tímu sa totiž rozhodlo, že ten najlepší absolvent programu sa stane plnohodnotným profesionálnym členom Praga Racing Teamu. Tie najostrejšie podmienky naplno preveria schopnosti jazdcov, mechanikov aj samotných áut. A my budeme zvedaví, či na Slovakia Ringu vyrastie nový Schumacher. Pretože slovenská nádej, Leo Hrobárek, ukázal obrovský talent.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.