Najrýchlejší kabriolet: Brabus 800 E V12

Brabus zobral Mercedes-Benz triedy E kabriolet, vybavil ho prevŕtaným dvanásťvalcom, zvýšil výkon na 803 konských síl a vyrobil tak najrýchlejší štvormiestny kabriolet na svete.
Vydané  Text: 
Pohon zadných kolies, samosvorný diferenciál, nastaviteľný podvozok s tlmičmi Bilstein, športové pružiny a tuhší stabilizátor. Pod prednú kapotu Brabusu 800 E V12 sa nasťahoval dvanásťvalcový motor z Mercedesu S 600, s objemom zväčšeným z 5,5 l na 6,3 litra. Nový je kľukový hriadeľ i piesty, pričom zmenou prešiel i nasávací trakt a chladič. Dvojica turbodúchadiel tlačí vzduch pre výkon 589 kW (803 k) pri 5 500 ot./min. a krútiaci moment 1 420 Nm dostupný už od 2 100 otáčok. Kvôli extrémnej námahe hnacej sústavy však musí byť limitovaný „len“ na 1 100 Nm. Vďaka týmto hodnotám je Brabus 800 E V12 Cabriolet schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,7 s, na 200 km/h je za 9,9 s a hranicu 300 km/h prelomí za 23,9 s. Maximálna rýchlosť je megalomanských 370 km/h, čo z Brabusu robí najrýchlejší štvormiestny kabriolet sveta. Tieto hodnoty krotí brzdový systém s 12- a 6-pietikovými brzdovými strmeňmi na kotúčoch s rozmermi 380×37 mm vpredu a 360×28 mm vzadu. Schované sú pod 19-palcovými diskami s rozmerom 265/30 ZR19 a 295/30 ZR19 na zadnej náprave. Aerodynamické doplnky zahŕňajú rozšírené zadné blatníky, prítlačné krídlo, výduchy za prednými kolesami, zmenený predný a zadný nárazník a účinný difúzor. Všetko je zároveň testované v aerodynamickom tuneli. Interiér dostal čalúnenie červenou kožou, karbónové obklady, nový volant a doplnky z Alcantary. Podsvietené hliníkové prahy dopĺňa špeciálne štvorcové prešívanie priestoru pre nohy posádky. Brabus si však za svoj výtvor pýta až 478 000 eur, za čo by sa dalo kúpiť dvakrát Lamborghini Gallardo. V tejto kategórii sa však na podobné argumenty veľmi nehrá…








Pokračujte na ďalší príspevok »