Nový superšport z Austrálie: Joss JP1

Austrálčania postavili superšport, ktorý dostane veľkoobjemový osemvalec, výkon 508 koní a pohotovostnú hmotnosť 940 kilogramov! Maximálna rýchlosť vystúpi na 360 km/h a šprint z 0 na 100 km/h prebehne za 3 sekundy.
Vydané  Text: 

Nový superšport od „protinožcov“ konečne dostáva finálnu podobu. Projekt odštartoval ešte v deväťdesiatych rokoch (1996), prvé testy prototyp absolvoval v roku 2004. Na domácom autosalóne v Melbourne prišla spoločnosť Joss Developments predstaviť posledné vývojové štádium, sprevádzané ďalším setom počítačových retuší. Pred zadnou nápravou konceptu Joss JP1 sa bude nachádzať osemvalcový hliníkový agregát usporiadaný do V, ktorý z objemu 6,6 litra doluje výkon 373 kW (508 k). V spolupráci so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou Albins Zeroshift sa dostane z pokoja na 100 km/h za 3 s, na hranici 160 km/h je za 6 sekúnd a maximálna rýchlosť bude atakovať 360 km/h. Leví podiel na špičkových údajoch má najmä konštrukcia monokoku, vyrobeného z uhlíkových vlákien. Výsledkom je pohotovostná hmotnosť fantastických 940 kg. Vozidlá s porovnateľným výkonom sú rádovo o 400 a viac kilogramov ťažšie. Na dĺžku vozidlo meria 4 450 mm, šírka je 1 860 mm a výška nepresiahne 1 100 mm. V rohoch karosérie sa budú otáčať pneumatiky Toyo obuté na 18-palcových diskoch kolies, ukrývajúcich 6- a 4-piestikové brzdové strmene (vpredu a vzadu). Cena sa bude v prepočte pohybovať na úrovni 370 000 € a vo finále nebude vyrobených viac ako 25 kusov.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.