Novinky frankfurtského autosalónu 2011

Svetová oslava motorizmu, otvárajúca jesennú sezónu, vypukne v nemeckom Frankfurte 15. septembra 2011. Trvať bude jedenásť dní a jej súčasťou budú desiatky svetových premiér sériových modelov, konceptov i skvostov exkluzívnych automobiliek.
Vydané  Text: 

Autosalón vo Frankfurte nad Mohanom otvorí brány 64. ročníka 15. septembra, návštevníci sa budú môcť kochať jedenásť dní, do 26. septembra 2011. Úroda bude bohatá, množstvo svetových premiér doplnia koncepty, štúdie a tradične vyhľadávané exotické automobily. Dominovať budú domáci výrobcovia ako Audi, BMW, Mercedes, Opel či VW s jeho „podznačkami“ – najväčším ťahákom má byť trojica NSF pod logami VW/Škoda/Seat. Mini sa bude vyrábať v Bratislave, ktorej tak pomôže zvýšiť ročnú kapacitu až na 400 000 áut. Predviesť sa prídu i susedia z Francúzska, a i keď si Peugeot už väčšinu tromfov vystrieľal, predsalen by mal jeho stánok vábiť lákavou vôňou – údajne sa má ukázať budúca generácia Peugeotu 207 s osmičkou na konci. Renault síce neohlásil prevratné trháky, zato Citroën doplní svoj rad DS o imidžového nasledovníka slávnej Kačice 2CV. Premiantov zastúpi Bentley s kabrioletom odvodeným od Mulsanne, Ferrari predvedie otvorenú Italiu a Mercedes model SLS. Audi vystaví ostré R8 Spyder GT, BMW nové M5 a odľahčené M3 CRT. Japonsko zahviezdi s novou Celicou a Yarisom (Toyota), Subaru európskou podobou novej Imprezy, Mazda malým SUV CX-5 a Honda predvedie nový Civic, možno i nástupcu väčšieho Accordu. Približný zoznam známych noviniek prinášame v prehľade nižšie, zvedaví sme však najmä na neohlásené prekvapenia… **AUDI**: \- A5 facelift \- A6 Avant \- S7 Sportback \- A8 Hybrid \- R8 Spyder GT **BENTLEY**: \- Azure **BMW**: \- i3 elektromobil \- 1 hatchback (**nová generácia**) \- M3 GTS sedan \- M5 sedan \- 6 Coupé **CITROËN**: \- DS2 \- DS5 **FERRARI**: \- 458 Italia Spider **FIAT**: \- Panda (**nová generácia**) **FORD**: \- Mondeo koncept **HONDA**: \- Civic (**nová generácia**) **KIA**: \- K9 **MAZDA**: \- 3 hatchback/sedan (facelift) \- CX-5 **MERCEDES-BENZ**: \- Trieda A (**nová generácia**) \- Trieda B (**nová generácia**) \- ML (**nová generácia**) \- SLK 55 AMG (**nová generácia**) \- SLS Roadster **MINI**: \- Coupé **OPEL**: \- Astra GTC \- Astra GTC OPC \- Zafira Tourer (**nová generácia**) **PEUGEOT**: \- 208 (**nová generácia**) **PORSCHE**: \- 911 (**nová generácia**) \- Cayenne Turbo S **SAAB**: \- 9-3 koncept **SEAT**: \- Leon (**nová generácia**) **SUBARU**: \- Impreza (**nová generácia**) \- koncept XV **ŠKODA**: \- A-Entry \- City (rodina NSF) **TOYOTA**: \- Yaris \- Celica (**nová generácia**) **VOLKSWAGEN**: \- UP \- Beetle \- Golf Cabrio \- Golf R Cabrio








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.