Endora SC-1: mníchovský Chevrolet Corvette

Endora SC-1 má byť nemeckou alternatívou k zabehnutým kupé mainstreamových výrobcov. Zaujímavé na celom projekte je však to, že mníchovský úpravca si ako základ nevzal žiaden stroj domáceho výrobcu, ale americkú legendu Corvette.
Vydané  Text: 
Endora Motors, sídliaca v Mníchove, má v pláne najbližších rokov predstavenie novinky, ktorá nadšencom rýchlych strojov poskytne alternatívu k bežným modelom z Talianska, Švédska či domáceho Nemecka. Najväčšou zaujímavosťou bude ale forma, ktorou má model SC-1 vzniknúť. Nejde totiž o samostatný projekt, ale prestavbu americkej športovej ikony Corvette. Tej bude ponechaný priestor najmä pod kapotou, no v určitej miere sa prejaví aj na dizajne karosérie. Najmä v oblasti rámu predného a plochy bočného okna, ostatok už Endora Motors zamaskovala znamenite. Tvary vychádzajú z minulosti, neprehliadnuteľným odkazom je aerodynamické zakrytovanie zadných kolies, dvojfarebný lak alebo zadná časť v štýle Fordu Thunderbird zo šesťdesiatych rokov. Celok dopĺňajú módne, no predovšetkým funkčné prvky ako predný spojler a nasávanie, difúzor, resp. svetlomety s technológiou LED, všetko zasadené do celku vystuženého uhlíkovými vláknami. Podvozok síce používa prehistorické vinuté pružiny, na zároveň pracuje s materiálmi ako hliník (priečne ramená) či kompozity. Elektronika nesmie chýbať, naporúdzi bude kontrola trakcie a Active Handling System bdejúci nad dynamikou vozidla. Štandardom majú byť 19-palcové disky kolies na prednej náprave, vzadu sa obúvajú o palec väčšie. Na objednávku sa budú dodávať 20- a 21-palcové „valce“. Predná kapota bude hostiť jeden z trojice „zaoceánskych“ agregátov: 6,2-litrový V8 s výkonom 321 kW (437 k) a krútiacim momentom 574 Nm, prostredný 7.0 V8 so silou 377 kW (514 k) a 637 Nm a najschopnejší 6.2 V8 prepĺňaný kompresorom. Ten zvláda 476 kW (649 k) a 818 Nm, hodnoty, ktoré bude na vozovku prenášať šesťstupňová manuálna prevodovka, automat s rovnakým počtom prevodov a pádlami na volante sa bude dať priobjednať iba k najslabšiemu z motorov. Retro-kupé zatiaľ existuje len vo virtuálnom svete, dátum zverejnenia reálneho modelu zostáva i naďalej nejasný.








Pokračujte na ďalší príspevok »