Bude Škoda Superb Scout?

Verzia Scout, ktorú česká Škoda aplikovala na Fabiu, Roomster a Octaviu sa má dostať ešte vyššie, do top modelu Superb Combi. Stane sa z nej odvedený terénny model naozaj realitou?
Vydané  Text: 

Škoda Superb sa stala predajným úspechom, dokonca začala šliapať na päty Volkswagenu Passat. Jej pokračovanie po prvej generácii pritom nebolo vôbec isté. Dnes sa top model značky ponúka s revolučným vekom batožinového priestoru, siedmimi motormi, možnosťou voľby pohonu 4×4, s ekologickou verziou GreenLine a v dvoch karosárskych verziách: sedan/liftback a kombi. Evolúcia pokračuje ďalej. Postupne sa začínajú objavovať informácie a nové skutočnosti o pripravovanej verzii, ktorú už dôverne poznáme z modelov Fabia, Roomster a Octavia: oplastovaný a do terénnu rozbahnených ciest lepšie pripravený „prieskumník“ Scout. Otázka jeho existencie ale stále nie je úplne jasná. Z jednej strany sa ozývajú zamietavé hlasy, z druhej zasa súhlasné správy potvrdzujúce sériovú výrobu. Škoda Superb Scout má vychádzať z kombi, svetlá výška bude zvýšená o niekoľko milimetrov a na spodnú tretinu karosérie sa dostanú už tradičné šedé plasty s niekoľkými ochrannými plechmi na podvozku. Samozrejmosťou bude pohon 4×4, v ponuke má údajne stáť len jeden motor: starý známy 2.0 TDI vo výkonnejšej špecifikácii so 125 kW (170 k) a 350 Nm krútiaceho momentu. Dostať by mal manuálnu 6-stupňovú prevodovku, o DSG sa zatiaľ nehovorí (ani Superb Combi 2.0 TDI 4×4 125 kW ju zatiaľ nemá v ponuke). Dostupné sú už i prvé cenové odhady, Scout by mal stáť o 1 500 eur viac ako Combi s rovnakým pohonným reťazcom (v SR od 30 489 do 37 169 eur podľa výbavy). Priamymi konkurentmi českého modelu sa majú stať kríženci Audi A4 Allraod/A6 Allraod, Saab 9-3X, Subaru Outback či Volvo XC70. Nechajme sa preto prekvapiť, či sa odhadovaná premiéra na budúcoročnom autosalóne v Ženeve (marec 2011) stane realitou. Text: Lukáš Vlasák Foto: retuš auto motor und sport








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.