Fotogaléria:Výhodnejší servis pre Nissany

Terénna Insignia sa pred žiadnou lesnou cestičkou nezastaví a nemal by chýbať ani pohon všetkých štyroch kolies.


Názov Country Tourer už z portfólia Opel dobre poznáme, **podobnej úprave sa totiž nevyhla ani minulá generácia Insignie.** Ľudí však príliš nezaujala a v predajoch ju stále predbehla aj Octavia Scout. Niekto by samozrejme mohol polemizovať, že porovnávame automobily rozličných tried, keďže sa Octavia, aj napriek svojím rozmerom, stále radí do nižšej strednej triedy. Pri pohľade do cenníka však máme pocit, že do strednej triedy už patrí. Za základnú Octaviu Scout si automobilka opýta viac ako 28 tisíc €, čo je ďaleko za hranicou svojej triedy.

Aj keď ešte podobu novej Insignie Country Tourer ešte nepoznáme, ušli sa nám nejaké informácie o vzhľade a technike. **Dôležitým aspektom každého „oplasovaného“ auta je svetlá výška, ktorá sa zväčší o zhruba 20 mm.** Od klasických modelov sa bude dištancovať robustnejším výrazom a nebude chýbať ani ochrana častí podvozka a karosérie. Na klzkom povrchu určite pomôže **inteligentný pohon všetkých kolies s aktívnym zadným diferenciálom a vektorovaním**, teda rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi pravé a ľavé koleso.

Základnou motorizáciu má byť nový benzínový turbomotor o objeme 1.5 litra v dvoch rôznych výkonoch (103 kW a 121 kW), **pohon 4×4 by mal byť dostupný len s motorom 2.0 T** (191 kW/260 k) a osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Insigniu Country Tourer osobne spoznáme na septembrovom autosalóne **IAA vo Frankfurte nad Mohanom a do predaja príde koncom roka**.

Pokračujte na ďalší príspevok »