Fotogaléria:AMG so štvorkolkou VIDEO

Ženevský autosalón je barometrom nálad u motoristov. A na základe množstva modelov SUV môžeme povedať, že ľudom sa darí mimoriadne dobre.


**Alfa Romeo Stelvio**

Opäť jeden zo záchrancov Alfy. Bez SUV automobilka dnes neprežije a Alfa na to reagovala včas predstavením kompaktného SUV, ktoré sa svojou veľkosťou zmestí medzi BMW X3 a X5. Tvary SUV sa nápadne podobajú na Giuliu, ale to je dobré, no ešte lepšia je informácia o tom, že Stelvio bude ponúkať aj známy 2,9-litrový Bi-turbo šesťvalec s maximálnym výkonom 375 kW/510 koní

**Audi SQ5**

Najsilnejší model sa v prípade druhej generácie predstavil v benzínovej podobe. Šesťvalcový trojliter dopuje turbodúchadlo, takže maximálny výkon motora je 260 kW/354 koní a maximálny krútiaci moment činí rovných 500 Nm. Čierna maska chladiča spolu s inými čiernymi doplnkami tvorí optickú kulisu ku športovo orientovanej Audi SQ5.

**DS7 Crossback**

Model SUV potreboval francúzsky prémiový výrobca DS ako soľ. Konečne prichádza na trh DS7 Crossback, hoci v Ženeve ukázali iba predsériový model, sériová inkarnácia príde na trh až začiatkom budúceho roka. No vzhľadom na tradične atraktívny dizajn sa fanúšikom oplatí čakať. Nechýbajú rôzne perličky a množstvo chrómovaných detailov. Môžete v ňom identifikovať prvky štúdie E-Tense, technicky je postavený na platforme EMP2, jeho celková dĺžka je 4570 milimetrov. Interiér je digitálny, vodič ho bude ovládať na dvoch dotykových obrazovkách.

**Mazda CX-5**

Bola to síce iba európska premiéra Mazdy CX-5, no o to bola dôležitejšia. Napokon každý štvrtá predaná Mazda je práve model CX-5. A to signalizuje jeho dôležitosť v rámci modelovej ponuky. Z dizajnérskeho hľadiska vám padnú do oka proporcie auta. Dlhšia predná kapota a nižšia celková výška a širší rozchod kolies znamenajú to, že nová CX- pôsobí mimoriadne športovo. Možno ju porovnať s Mazdou CX-7, ktorá svojho času spôsobila rozruch. Užšie predné svetlomety a maska chladiča, ktorá sa výrazne podobá na Mazdu 6. Interiér je výrazne luxusnejší, použité materiály aj spracovanie poteší každého. Nová farba Soul Red Crystal má viacero vrstiev a hlboký lesk. Zosumarizované: Mazde sa opäť podarilo namiešať koktejl z úspešných ingrediencií.

**Mitsubishi Eclipse Cross**

Japonská automobilka ohlásila ofenzívu modelov SUV. Dôkazom je nový model Eclipse Cross. Názov auta odkazuje na športové kupé z rokov 1989 až 2012, no v tomto prípade to nebude kupé, ale SUV kupé podobne ako napríklad BMW X6. Pod kapotou sa objavia dva turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce: benzínový s objemom 1,5 litra a naftový s objemom 2,2-litra. Pohon 4×4 bude štandardom podobne ako systém Super All-Wheel Control s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu.

**Nissan Qashqai**

Kandidát na facelift roka získal u nás Nissan Qashqai. Dá sa povedať, že Nissan Qashqai starne do krásy. Maska chladiča má integrované V a celkovo je hranatejší. V interiéri je nový multifunkčný volant, kvalitnejšie materiály, a nový multimediálny systém Connect a audiosústava Bose. Paletu asistenčných systémov doplnili prekolízny systém s autonómnym brzdením, monitorovanie križujúcich áut pri cúvaní. Ponuka motorov sa nezmenila, pod kapotou nájdeme benzínové motory 1,2 DIG-T 85 kW/115 koní, väčší 1,6 DIG-T 120 kW/163 koní a naftové motory 1,5dCi 81 kW/110 koní a 1,6 dCi 96 kW/130 koní.

**Opel Crossland**

Táto novinka je určená širokému publiku. Crossland X nahrádza Merivu a odráža fakt, že verzie MPV ustupujú do úzadia a preto sa Nemci rozhodli umiestniť ďalšie SUV pod model Mokka X. S pohonom 4×4 sa v tomto prípade neráta, Crossland X poteší vnútorným priestorom aj objemom batožinového priestoru, ktorý činí rovných 410 litrov. Sedadlá v druhom rade sú posuvné, takže kufor môže vzrásť o ďalších 110 litrov. Palubná doska s 8-palcovým displejom systému IntelliLink pripomína novú Astru. Nechýbajú ani asistenčné systémy, napríklad upozornenie na prekážku s funkciou autonómneho brzdenia, či ďalšie asistenčné systémy. Novinka je plodom spolupráce s PSA, takže neprekvapí, že bude mať francúzskeho súrodenca z dielne Citroënu, ani to, že využíva novú platformu a 3-valcové motory 1,2 PureTech či diesel 1,6 HDi.

**Range Rover Velar**

Anglický výrobca rozšíril svoju ponuku o nový model Velar. Ten vyplní medzeru medzi malým Range Roverom Evoque a Range Roverom Sport. Využije platformu iQ(Al) s rázvorom 2 874 mm, spoločnú s Jaguarom F-Pace a Discovery. Pointou modelu Velar komfortom, výkon motorov a nová koncepcia interiéru s digitálnymi ovládacími prvkami, ktoré sú v prípade anglickej automobilky použité po prvý raz a naživo vyzerajú skutočne mimoriadne atraktívne.

**Škoda Kodiaq**

Už to nie je novinka, ale napriek tomu sa prezentovali na stánku novými derivátmi. Model Kodiaq Scout je určený tým, čo chcú jazdiť s autom aj v teréne. Svedčí o tom aj vyššia sevtlá výška – 194 mm, paket pre zlé cesty, ktorý zahŕňa prídavný kryt motora či palivových a brzdových rozvodov podvozku. V sérii je aj systém Off-road Asist. A dodávať sa bude výlučne s pohonom všetkých štyroch kolies.

Ak je vašou prioritou estetika, Kodiaq Sportline je určený vám. Namiesto terénnych ochranných prvkov ponúkne lakované prvky na prednom a zadnom nárazníku, hoci lemy blatníkov sú aj naďalej matné. Oveľa dôležitejším je interiér. Sedadlá čalúnené Alcantarou, hliníkové pedále a atraktívny športový volant.

**Subaru XV**

Pri generačnej výmene výrazne podrástol a stal sa z neho plnohodnotné kompaktné SUV, ktoré sa rozmermi posunulo pod Forester. Tak ako jeho súrodenci je postavený na novej platforme, ktorá prináša novinke o 70 % vyššiu torznú tuhosť. Má aj zvýšenú svetlosť podvozka až na 220 mm, čo je viac ako majú niektoré SUV. Dizajn je evolúciou predchodcu, naživo pôsobí veľmi dobre. V interiéri nájdeme nové 8-palcové rozhranie kompatibilné so smartfónmi. Pod kapotou je zatiaľ jediný motor – benzínový boxer s objemom dvoch litrov, pochopiteľne spojený s pohonom Symmetrical AWD, navyše doplneným o trakčný systém X-Mode. Nakláňanie karosérie je zredukované o 50 %. Lepšiu ovládateľnosť má priniesť skrátený prevod riadenia.

**Volkswagen Tiguan Allspace**

Materský Volkswagen nenechal dlho kraľovať Kodiaq na poli sedemmiestnych SUV od koncernu. Predĺžená sedemmiestna verzia Tiguanu má identický rázvor osí kolies ako jeho český brat. Na druhej strane je celkovo Tiguan Allspace o pár milimetrov dlhší, meria presne 4 704 milimetrov. Motorová ponuka je identická s hatchbackom.

**Volvo XC60**

Druhá generácia bestselleru si požičiava dizajn veľkého brata, modelu XC90. A to je dobre. V štýle väčšieho brata sa nesie aj interiér digitálny prístrojový panel dopĺňa dotykové rozhranie Sensus. Pod kapotou úradujú výlučne dvojlitrové 4-valce Drive-4. Naftové verzie reprezentujú motory D4 140 kW/190 koní a D5 173 kW/235 koní. Benzínové varianty sú označené ako T5 187 kW/254 koní a T6 235 kW/320 koní, ktorého motor je prepĺňaný kompresorom. Výkonovú špičku reprezentuje plug-in hybrid T8 (300 kW).

Pokračujte na ďalší príspevok »