Fotogaléria:Toyota stratila hviezdičku

Po sedane a hatchbacku prichádza na náš trh posledná karosárska verzia: Fiat Tipo Kombi. V kategórii dostupných automobilov tak pribudla veľmi zaujímavá alternatíva.


Najmä ak si uvedomíme základnú cenu, ktorá činí rovných 13 390 eur. Je to mimoriadne dobrá ponuka ak vezmeme do úvahy veľkosť batožinového priestoru: 550 litrov a sériové vybavenie auta, ktoré zahŕňa kompletnú bezpečnostnú výbavu v podobe šiestich airbagov (čelné, bočné a hlavové), stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém ASR a brzdový asistent HBA. Za príplatok 350 eur bude k dispozícii aj systém aktívnej bezpečnosti zahŕňajúci funkciu automatického brzdenia, adaptívneho tempomatu a obmedzovača rýchlosti.

Novinkou je aj najnovšia generácia multimediálneho systému U Connect, ktorý podporuje zobrazenie navigácie vo forme 3D máp, príjem digitálneho vysielania. V prípade, že si aktivujete aplikáciu U Connect Live získate prístup do sociálnych sietí a služieb streamovania hudby ako napríklad Deezer. Samozrejmosťou sú aj aplikácia Apple Carplay/Android Auto a zrkadlenie smartfónu prostredníctvom funkcie Mirror Link.

V porovnaní s klasickým hatchbackom je verzia kombi dlhšia o 20 centimetrov, pričom sa tento nárast dimenzií týka výlučne zadnej partie. Rázvor osí kolies je v prípade všetkých troch verzií identický. A to znamená, že Tipo kombi poskytuje dostatok priestoru pre štyri respektíve maximálne päť osôb. Vpredu sú priestorové pomery veľkorysé, vzadu si nájdu dostatok priestoru ľudia do výšky 185 centimetrov. Za ich chrbtom sa nachádza už spomínaný 550 litrový kufor, čo je presne o 110 litrov viac, než má základná verzia. Objem po sklopení zadných delených operadiel výrobca neuvádza, na druhej strane vznikne 1,8 metra dlhá ložná plocha.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Čo sa pohonu týka k dispozícii budú tri benzínové, dve naftové a jeden motor s pohonom na LPG už od výroby. Základnou pohonnou jednotkou bude motor **1,4 (13 390 eur) s maximálnym výkonom 70 kW/95 koní**, druhým a zrejme najobľúbenejším bude motor **1,4 T-Jet s maximálnym výkonom 88 kW/120 koní (15 790 eur)**, tretí benzínový agregát **1,6 E-Torq s maximálnym výkonom 81 kW/110 koní (16 290 eur)** sa bude kombinovať výlučne s šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DDCT.

**Verzia 1,4 T-Jet LPG je určená tým, čo radi šetria pri tankovaní, bude stáť minimálne 15 790 eur.**

Naftové verzie budú tri. Prvú možnosť reprezentuje motor **1,3 Multijet s maximálnym výkonom 70 kW/95 koní (15 790 eur)** a bude k dispozícii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejší agregát **1,6 Multijet s maximálnym výkonom 88 kW/120 koní (16 790 eur)** môžete skombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DDCT. Všetky uvedené ceny sa týkajú základného stupňa vybavenia Tipo, verzie 1,4 T-Jet a 1,6 E-Torq sa predávajú od výbavového stupňa Plus.

Pokračujte na ďalší príspevok »