Aktuality

SEAT Ibiza 2017: Tieto prvky vás v malej Ibize prekvapia

Hovorí sa, že imitácia je najúprimnejšia forma pochvaly. Niečo podobné platí aj v prípade súčasného Seatu Leon, ktorý od svojho predstavenia prináša automobilke úspech. Zdá sa tak, že dizajnéri nechceli riskovať a vzhľad celého auta postavili na overenom recepte, ktorý funguje. Nová Ibiza tak trochu stráca vlastný charakter a na prvý pohľad sa môže zdať, že sa jedná len o zbehnutý Seat Leon.

Po technickej stránke sa už o úplnú kópiu nejedná. Ibiza je totiž postavená na novom modulárnom základe pre malé koncernové automobily - MQB A0. Nová generácia sa v dĺžke a výške takmer nezmenila, no v šírke sme zaznamenali nárast až o 87 mm. Zároveň došlo k rozšíreniu rozchodu prednej (+60 mm) aj zadnej nápravy (+48 mm), vďaka čomu bude nová Ibiza v zákrutách stabilnejšia.

Motory disponujú celohliníkovou konštrukciou, priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním turbokompresorom. Základnou pohonnou jednotkou má byť benzínový trojvalec 1.0 TSI v dvoch verziách s výkonom 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k). Koncom roka 2017 v ponuke pribudne úplne nový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Úsporný štvorvalcový turbodiesel 1.6 TDI bude na výber v troch výkonových modifikáciách s 59, 70 a 85 kW (80, 95 a 115 k). Stavebnica MQB A0 umožnila použiť aj motor na stlačený zemný plyn CNG. Nový prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI CNG dosahuje výkon 66 kW (90 k). Motory do výkonu 70 kW (95 k) poskytnú štandardne 5-stupňovú manuálnu prevodovku, výkonnejšie agregáty obdržia 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Na želanie bude pre vybrané motory k dispozícii aj 7-stupňová prevodovka DSG s dvoma spojkami.

Predlženému rázvoru (+95 mm) sa budú tešiť hlavne ľudia s dolnými končatinami. Došlo tiež k zväčšeniu základného objemu batožinového priestoru (+63 litrov) na 355 litrov.

V interiéri nájdeme vymoženosti z vyšších tried. K dispozícii bude bezkontaktné indukčné nabíjanie smartfónu a až 3 možnosti jeho pripojenia k palubnému systému cez Apple Car Play, Android Auto či Mirror Link. Asistenčné systémy zahŕňajú prvky z modelov Leon a Ateca. Ibiza môže mať bezpečnostný systém Front Assist, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche Traffic Jam Assist, radarový tempomat Adaptive Cruise Control, systém na odomykanie bez kľúča Keyless Entry s tlačidlom na štartovanie motora, novú generáciu predných a zadných parkovacích senzorov či cúvaciu kameru. Obraz cúvacej kamery sa zobrazuje na dotykovom displeji s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov).

Novinka sa bude predávať v štyroch verziách vybavenia. Základ opäť ponesie označenie Reference a prostredná Style. Najvyššie verzie majú označenie FR a Xcellence, pričom každá je určená pre rozličnú skupinu zákazníkov: FR pre športovo založených a Xcellence pre zákazníkov orientovaných na komfort, eleganciu a technológie. Vo výbave nebudú chýbať ani Full LED svetlomety vpredu aj vzadu, náladové osvetlenie interiéru či jazdné režimy.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie