Fotogaléria:Sezóna Autoslalomu sa skončila

Akákoľvek vláda rieši nedostatok verejných financií jednoduchým spôsobom. Zvýšením poplatkov a daní. Práve preto platíme od februára registračný poplatok pri každej registrácii auta.


Slovenská vláda sa svedomito stará o vyšší krvný tlak motoristov. Kým doteraz sa takzvaný registračný poplatok platil iba pri prvej registrácii vozidla, po novom sa bude platiť pri každej zmene držiteľa vozidla. A to je nepriamy na útok na strednú triedu.

**Naoko lacnejšie**

Zavádzané zmeny sú na prvý pohľad dobré pre bežných motoristov. **Do výkonovej hladiny 176 kW/239 koní sú registračné poplatky nižšie o 57 až 147 eur,** nad touto hladinou odsúhlasili poslanci výrazné zvýšenie poplatkov o 203 až 903 eur. A to je celkom príjemná správa, napokon väčšina z nás si nekupuje vysokovýkonné športiaky, limuzíny, či SUV. No aj tak **v prípade automobilu s maximálnym výkonom 110 kW/150 koní zaplatíme 360 eur,** čo nie je málo. Spomínaný výkon nájdeme v modeloch ako napríklad **VW Golf 1,4 TSI, Opel Astra 1,4 Turbo, alebo Peugeot 308 2,0 HDi**. A žiaden z nich nie je model, ktorý by sme označili za luxusný.

**Tabuľka registračných poplatkov**

**Výkon**

**Nový poplatok**

**Pôvodný poplatok**

**Rozdiel**

Inzercia

Inzercia

do 80 kW

33 eur

33 eur

0 eur

od 80 do 86 kW

90 eur

167 eur

– 77 eur

od 86 do 92 kW

110 eur

217 eur

– 107 eur

od 92 do 98 kW

150 eur

267 eur

– 117 eur

od 98 do 104 kW

210 eur

327 eur

– 117 eur

od 104 do 110 kW

260 eur

397 eur

– 137 eur

od 110 do 121 kW

360 eur

477 eur

– 117 eur

od 121 do 132 kW

530 eur

657 eur

– 127 eur

od 132 do 143 kW

700 eur

787 eur

– 87 eur

od 143 do 154 kW

870 eur

957 eur

– 87 eur

od 154 do 165 kW

1100 eur

1157 eur

– 57 eur

od 165 do 176 kW

1250 eur

1397 eur

– 147 eur

od 176 do 202 kW

1900 eur

1697 eur

\+ 203 eur

od 202 do 228 kW

2300 eur

2047 eur

\+ 253 eur

od 228 do 254 kW

2700 eur

2467 eur

\+ 233 eur

od 254 kW

3900 eur

2997 eur

\+ 903 eur

**Platba zakaždým**

Kým doteraz boli registračné poplatky **viazané na prvú registráciu vozidla**, po novom sa bude platiť registračný poplatok **pri každej ďalšej registrácii**, či zmene majiteľa. Inými slovami, ak si plánujete kúpiť trojročné jazdené vozidlo, budete platiť opäť registračnú daň. Jej výška je vyrátaná podľa koeficientu, prehľad toho, ako sa mení jeho výška si môžete pozrieť v prehľadnej tabuľke.

Uvedieme aj jednoduchý príklad. Ak by ste si chceli **kúpiť trojročné auto s maximálnym výkonom 110 kW/150 koní zaplatíte 0,56×360 eur, čiže 201,6 eur.** **Doteraz ste pri prepise platili klasický poplatok 33 eur.** A práve v tom spočíva fígeľ, ktorý vláda na občanov ušila. Na jednej strane sú znížené registračné poplatky pre väčšinu motoristov, na druhej strane si vláda pýta zvýšený registračný poplatok až do šestnásteho roku používania!

**Kedy platíte menej**

V prípade, že ste sa rozhodli pre kúpu vozidla **s alternatívnym pohonom, je poplatok znížený o 50%, najviac však 33 eur.** Spomínaná zľava sa týka hybridných motorových vozidiel, elektromobilov, vozidiel s pohonom na zemný plyn CNG, vozidiel na skvapalnený zemný plyn LNG a vozidiel s vodíkovým pohonom. Pozor, nemýľte si skvapalnený zemný plyn s propán-butánom, ktorý väčšina z nás pozná pod skratkou LPG. Automobily s týmto pohonom naďalej platia plnú výšku poplatku.

Nižší poplatok za registráciu sa týka aj osôb, ktoré si uplatňujú**nárok na prídavok na dieťa najmenej na štyri deti, ktorých vek nie je vyšší ako 19 rokov. Podmienkou poskytnutie zľavy je maximálny výkon motora do 110 kW/150 koní. Poplatok sa zníži o 50 percent, najviac však na 33 eur.**Pri zápise držiteľa je potrebné priložiť fotokópiu rodného listu dieťaťa.

**Zľavy pre invalidov**

Pre fyzické osoby s ťažkým zdravotným postihnutím so sprievodcom alebo ak ide o motorové vozidlo upravené na vedenie fyzickou osobou s ťažkým zdravotným postihnutím a držiteľov preukazu zdravotne ťažko postihnutého sa tento poplatok zníži o 50%, najviac však o 100 eur. Zároveň na toto auto nebol poskytnutý príspevok na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia.

**Kedy neplatíte**

Od registračného poplatku sú oslobodené osoby, ktoré nadobudli vozidlo dedením, na základe úradného príkazu alebo rozhodnutia súdu alebo zániku bezpodielového spoluvlastníctva manželov. Poplatok sa netýka ani držiteľov a vlastníkov vozidla, ktorým bol na kúpu motorového vozidla kategórie M1 a N1 poskytnutý príspevok podľa zákona č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia. Ak patríte do spomínanej skupiny registračný poplatok neplatíte.

**Koeficienty pre výpočet**

**Vek vozidla**

**Koeficient násobenia**

Prvá evidencia

1

Do 1 roka

0,82

Do 2 rokov

0,68

Do 3 rokov

0,56

Do 4 rokov

0,46

Do 5 rokov

0,38

Do 6 rokov

0,32

Do 7 rokov

0,26

Do 8 rokov

0,23

Do 9 rokov

0,19

Do 10 rokov

0,16

Do 11 rokov

0,14

Do 12 rokov

0,12

Do 13 rokov

0,10

Do 14 rokov

0,09

Do 15 rokov

0,08

Do 16 rokov

0,07

Nad 16 rokov

0,06

Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.