Fotogaléria:Zabudnite na BMW 3 Coupé!

Na začiatku tohto príbehu je gigantický požiar vo fabrike Browns Lane, ktorý sa udial 12. februára 1957. Zničil deväť áut, takže z výrobných liniek zbehlo iba šestnásť Jaguarov XKSS, namiesto plánovaných dvadsaťpäť.


O 60 rokov neskôr sa Jaguar rozhodol dokončiť nešťastnú sériu. Vo fabrike nanovo postavia zvyšných deväť kusov, ktoré poputujú vybraným klientom. Spomínané kusy budú originály, to znamená, že neide o dnes modernú kombináciu starého automobilu s modernou technikou. Karosérie bude horčíková, podobne ako na originálnom aute, blatníky budú taktiež ručne zvárané.

Autá bude poháňať 3,4-litrový radový šesťvalec s maximálnym výkonom 262 koní. Motor bude palivom zásobovať trojica karburátorov Weber. Mechanicky budú identické s originálom, jedinými zmenami bude pár dielov, ktoré musia byť z hľadiska bezpečnosti iné. Napríklad palivová nádrž musí byť s ohľadom na dnešné palivá vyrobená z iného materiálu.

Jaguar XKSS je považovaný za prvý supešportový model vôbec. Bol totiž odvodený od súťažného špeciálu D-type, ktorý sa vyrábal v rokoch 1954-1956. Tento typ pravidelne vyhrával legendárne 24-hodinové vytrvalostné preteky v Le Mans. V poslednom ročníku sa 5 áut zo šiestich umiestnilo na prvých priečkach, čo dokazovalo dominanciu týchto áut. Výrobca sa vtedy rozhodol vyrobiť aj cestné verzie tohto modelu pre súkromných zákazníkov. Deväť áut z tejto série zhorelo. Mali byť exportované do USA. Jaguar tak po 60-tich rokoch splnil svoj sľub. Cena za jeden kus je však astronomická. Vyše milióna dolárov. Odráža totiž fakt, že autá sa vyrábajú viac ako 10 000 hodín vzhľadom na to, že sa jedná o ručnú výrobu.

Pokračujte na ďalší príspevok »