Fotogaléria:Nissan GT-R ešte výkonnejší

Druhá generácia chce zaujať luxusnejším interiérom


Prvá generácia zaujala novým dizajnovým jazykom Kodo a technológiou Skyactiv, s ktorou sa Mazda rozhodla ísť proti prúdu. Dnes môžeme vidieť, že išlo o správne rozhodnutie a kým ostatní sa ešte len otáčajú, Mazda sa pomaly pripravuje na druhú vlnu. Automobilka už dnes vyvíja nové motory s vyšším objemom a extrémnym kompresným pomerom až 18:1. Výsledkom bude zníženie spotreby o ďalších 30%.

Druhá generácia Mazdy CX-5 však naznačuje, že na novú techniku si ešte budeme musieť nejaký ten rok počkať. Prichádza síce v novom šate, ale so starou technikou. Hlavnú pozornosť tak bude pútať inovovaný dizajnový jazyk Kodo.

Na prvý pohľad je jasné, že sa nejednalo o drastickú zmenu a auto si zachovalo pôvodné proporcie. Jemnými úpravami však dodali Mazde dynamickejší vzhľad. Nová je maska chladiča, ktorej hrubé lemovanie vystupuje do priestoru a elegantne prepája svetlomety. Svetlomety sú výrazne užšie a pôsobia modernejším dojmom. Predný A-stĺpik bol posunutý viac dozadu, čím sa predĺžila kapota a môžeme tiež očakávať lepší výhľad z auta. Došlo tiež k zníženiu ťažiska, jemnému rozšíreniu bokov či k skráteniu zadného previsu. Rozmermi sa však veľmi nelíši, karoséria sa skrátila len o 5 mm, rázvor má hodnotu 2700 mm a batožinový priestor ponúkne objem 505 litrov.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Výraznejšie sa zmenilo pracovisko vodiča. Ergonómii napomôže zvýšený stredový tunel s hlavicou radiacej páky, ktorá bude o niečo bližšie pri vodičovi. V interiéri nájdeme hneď niekoľko displejov. Prvý je v kaplnke prístrojov a nahrádza palubný počítač. Do zorného poľa vodiča sú potom prostredníctvom head-up displeja premietané dôležité informácie o rýchlosti či polohe. V strede palubnej dosky nájdeme voľne stojaci 7“ systému MZD Connect.

Konštrukčne sa zvýšila torzná tuhosť až o 15,5%. O aktívnu bezpečnosť sa postará aj balíček asistentov i-Activesense s radarovým tempomatom či čítačkou dopravných značiek.

Pod kapotou nájdeme známe vznetové a zážihové motory Skyactiv. Základom bude benzínový dvojliter, naftu zastúpi 2,2 Skyactiv-D a vrcholom bude benzínový agregát 2,5 Skyactiv-G. Podrobné parametre zatiaľ výrobca nezverejnil.

K nám by nová generácia Mazdy CX-5 mohla dôjsť už začiatkom roka 2017.

Pokračujte na ďalší príspevok »