Aktuality

Novú Hondu CR-V predstavili v L.A.

Predstavenie kľúčového modelu Hondy práve v USA má svoj dôvod. Od roku 1997, kedy s modelom CR-V prišli Japonci na trh, sa automobilke podarilo v USA predať viac ako 4 milióny kusov. Nová generácia chce nadviazať na úspechy predchodcov.

Novú Hondu CR-V predstavili v L.A.

Dizajn neprešiel radikálnou zmenou a došlo len k prepracovaniu charakteristických rysov. V prednej časti vidieť snahu zjednotiť masku s nedávno predstaveným Civicom. Odkaz kompaktného modelu nájdeme aj v optike svetlometov, ktoré dostali aj Full LED technológiu. Efektne pôsobí aj plastové obloženie, chrániace podvozok pri jazde terénom. Trochu ťažkopádne môže pôsobiť zadná časť, ktorej dominujú veľké skupinové svetlomety v tvare písmena L.

Novú Hondu CR-V predstavili v L.A.

Pochvalu si zaslúži interiér. Poteší výberom kvalitnejších materiálov. Vďaka drevu a koženému obloženiu nepôsobí plastovým dojmom. Stredovej konzole dominuje 7“ dotykový displej infotaimentu, podporujúci Android Auto či Apple Car Play. Komfort na palube zabezpečí dvojzónová klimatizácia, elektrické a vyhrievané predné sedadlá. Honda tiež sľubuje viac priestoru na zadných sedadlách. Zásluhu na tom má aj zväčšenie rázvoru o 41 mm.

Novú Hondu CR-V predstavili v L.A.

Americká verzia sa pod kapotou pýši hlavne benzínovými agregátmi. Základ tvorí 2,4 litrový atmosférický štvorvalec s technológiou i-VTEC. Zaujímavejšia je však preplňovaná 1,5ka s výkonom až 142 kW (193 k). Obe jednotky dostanú bezstupňový automat CVT, chýbať nebude ani pohon všetkých kolies. O bezpečnosť sa postará súbor asistentov Honda Sensing, tvorený systémom s detekciou chodcov, kontrola jazdných pruhov, adaptívny tempomat, stráženie mŕtveho uhla či automatické prepínanie diaľkových svetlometov.

Európa sa novej generácie dočká až v priebehu budúceho roka. Očakávať môžeme drobné zmeny v dizajne a širší výber motorov.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie