Môžete sa hnevať, ale štatistiky hovoria jasne. Väčšina zákazníkov značky Ferrari volí automatickú prevodovku. Posledným modelom s manuálom v ponuke bola California, no za celú životnosť modelu sa vyrobilo len 5 kusov s klasickým spôsobom radenia.

Držať tak v ponuke manuálnu variantu nie je z hľadiska nákladov na vývoj a výrobu rentabilné. Podľa automobilky je manuál prežitkom a v moderných automobiloch nemá čo hľadať.
Podobného názoru je aj konkurenčné Lamborghini, ktoré sa prednedávnom taktiež rozhodlo označiť manuál za exponát vhodný do technického múzea. Pravdou je, že superšporty sú hlavne o rýchlosti a ovládateľnosti. Pre dosiahnutie najlepšieho výsledku je potrebné vedieť kedy a ako preradiť. V tom má počítačom riadená prevodovka navrch. Dokáže lepšie využiť potenciál výkonu motora a určiť ten správny moment na preradenie.

Tešiť sa môžu majitelia áut Ferrari a Lamobrghini s manuálnou prevodovkou. Ich cena sa po tomto oznámení rapídne zvyšuje. Hodnota poslednej Californie dokonca stúpla až na neuveriteľných 392 000 eur.