Aktuality

Ferrari sa rozhodlo skoncovať s manuálnou prevodovkou

Môžete sa hnevať, ale štatistiky hovoria jasne. Väčšina zákazníkov značky Ferrari volí automatickú prevodovku. Posledným modelom s manuálom v ponuke bola California, no za celú životnosť modelu sa vyrobilo len 5 kusov s klasickým spôsobom radenia.

Ferrari sa rozhodlo skoncovať s manuálnou prevodovkou

Držať tak v ponuke manuálnu variantu nie je z hľadiska nákladov na vývoj a výrobu rentabilné. Podľa automobilky je manuál prežitkom a v moderných automobiloch nemá čo hľadať.

Podobného názoru je aj konkurenčné Lamborghini, ktoré sa prednedávnom taktiež rozhodlo označiť manuál za exponát vhodný do technického múzea. Pravdou je, že superšporty sú hlavne o rýchlosti a ovládateľnosti. Pre dosiahnutie najlepšieho výsledku je potrebné vedieť kedy a ako preradiť. V tom má počítačom riadená prevodovka navrch. Dokáže lepšie využiť potenciál výkonu motora a určiť ten správny moment na preradenie.

Ferrari sa rozhodlo skoncovať s manuálnou prevodovkou

Tešiť sa môžu majitelia áut Ferrari a Lamobrghini s manuálnou prevodovkou. Ich cena sa po tomto oznámení rapídne zvyšuje. Hodnota poslednej Californie dokonca stúpla až na neuveriteľných 392 000 eur.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie