Fotogaléria:Pick-upom roka je Ford Ranger

Nový Compass sa poučil z chýb predchodcu.


Aj keď sa minulá generácia vyrábala takmer 10 rokov, stretnúť ju na ceste nebolo vôbec jednoduché. Ani terénne kvality a spoľahlivý vznetový motor z dielne Mercedesu nestačili na úspech tohto SUV. Pre Európanov bol Compass príliš americkým autom. Nie tak dizajnom, ale celkovým vypracovaním. V interiéri by ste len márne hľadali mäkčené plasty, palubná doska pripomínala 90. roky a kvalita spracovania Daciu Duster. K celkovému imidžu neprispel ani výsledok nárazového testu, za ktorý získal v roku 2012 nelichotivé 2 hviezdičky. Konečný klinec do rakvy pribil predajca, ktorý si za Compass v základnom prevedení účtoval vyše 28 000 eur.

Nedávno však došlo k predstaveniu novej generácie, ktorá dáva rázne najavo, že chyby predchodcu opakovať nebude. Auto už nevyzerá, ako keby bolo navrhnuté počas prestávky na burger. Pôsobí robustne, no zároveň dynamicky. Zachováva si tiež charakteristické prvky značky, ktoré poznáme z iných modelov.

Compass využíva platformu menšieho modelu Renegade, rozmerovo ju natiahli a poskytne tak 4 420 mm na dĺžku, 1 820 na šírku a 1 650 mm na výšku, pričom rázvor dosahuje slušných 2 650 mm. Exteriér kombinuje prvky väčšieho Grand Cherokee a malého Renegade. Zaujímavým prvkom je tiež vizuálne prepojenie predných svetiel s maskou chladiča. Charakteristická je dvíhajúce sa línia bočných okien, doplnená vo vrchnej časti o striebornú linku, tiahnucu sa až pod zadné okno. V ponuke nájdeme niekoľko dizajnov zliatinových kolies a tiež dvojfarebné prevedenie s čierno lakovanou strechou.

Pokrok zaznamenávame aj pri pohľade do interiéru. Očakávať môžeme mäkčené plasty aj lepšie spracovanie. Vzhľadom palubná doska kopíruje model Cherokee. Základom infotaimentu bude 8,4“ obrazovka multimediálneho systému UConnect s navigáciou a spätnou kamerou. Nižšie nájdeme ovládače ventilácie a klimatizácie, nechýba ani USB port. Medzi budíkmi je TFT displej palubného počítača, ktorý môže byť farebný s uhlopriečkou až sedem palcov. Luxusným prvkom sú napríklad elektricky nastaviteľné predné sedadlá s koženým čalúnením. Bezpečnosť zaisťuje až sedem airbagov. Niekomu môže vadiť malá rôznorodosť materiálov. Drevo či kov na palubnej doske bohužiaľ nenájdeme. Kufor je skôr podpriemerný a poskytne len 410 dm3..

Pod kapotou nebude chýbať pohon všetkých štyroch kolies s voličom jazdných režimov. Bližšie informácie k motorizáciám európskej špecifikácie nepoznáme. Ponuka motorov a prevodoviek sa od modelov Renegade či Cherokee zrejme veľmi líšiť nebude.

Európa sa nového Jeepu dočká až v priebehu budúceho roka, po oficiálnom predstavení na autosalóne v Ženeve.

Pokračujte na ďalší príspevok »