Fotogaléria:Renault Clio pod 10 000 €

Koncept CXperience by mohol byť predzvesťou novej generácie modelu C5.


Záujemcovia o veľký sedan strednej či vyššej triedy v stánku Citroënu nepochodia. Ten sa momentálne zameriava na MPV a modely nižších tried. Jedinou možnosťou je model C5, ktorý už nejaký ten rok nadsluhuje. Ten však za konkurenciou technicky značne zaostáva. Najväčším argumentom pre kúpu C5ky je tak len cena a komfort, ktorý je v kombinácii s hydropneumatickým pružením stále na vysokej úrovni.

Aj napriek tomu, že Citroën C5 je na trhu už viac ako 8 rokov, automobilka nenaznačila vývoj novej generácie pre Európsky trh. Najdôležitejším trhom je pre automobilku v súčasnosti Čína, ktorej venuje patričnú pozornosť. Tamojší zákazníci majú k dispozícii širšiu ponuku modelov, v ktorej nechýba ani vlajková loď – model C6.

Nádej však umiera posledná. Citroën zverejnil fotografie konceptu, ktorý naznačuje návrat veľkých a luxusných modelov značky. Svetu sa predstaví už onedlho na domácej pôde v Paríži.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Citroën CXperience je 4,85 metra dlhý, 2 metre široký a iba 1,37 metra vysoký koncept s ohromným rázvorom o dĺžke rovných troch metrov. Pri pohľade na karosériu je jasné, že sa nejedná o tradičný sedan, akým bol Citroën C6. Dizajn s rýchlo zvažujúcou sa strechou a krátkym zakončením môže pripomínať liftback, respektíve štvordverové kupé. Predná časť nesie určité dizajnové prvky aj zo súčasných modelov. Tradičná maska chladiča s dvojitým šípom sa smerom ku krajom karosérie rozdeľuje a prechádza do predných svetlometov.

Zadná časť štúdie upúta výraznými krídelkami, konkávny tvar spodnej zadnej časti spolu s vysúvacím zadným krídlom prispeje aerodynamike. Zadné svetlá využívajú 3D optiku s laserovými svetelnými vláknami v tvare V. Smerovky sa nachádzajú v ich strede, ukryté pod chrómovanou lamelou.

Interiér je prístupný cez proti sebe sa otvárajúce dvere. Tie môžu byť otvorené až pod uhlom 90 stupňov, to výrazne zlepšuje nielen prístupnosť zadných sedadiel, ale aj pocit výnimočnosti celého vozidla. Priestor okolo vodiča je podobne zaujímavý ako predná časť. Odkazom na minulosť je napríklad jednoramenný volant so štyrmi tlačidlami. Informácie o stave vozidla sa premietajú na niekoľko displejov, ktorými sa tiež ovládajú prakticky všetky funkcie vozidla. Riadiacim centrom je 19-palcová obrazovka na stredovej konzole, združujúca nastavovanie klimatizácie, navigácie, jazdných asistentov a multimédií. Displej sa dá pomyselne rozdeliť v pomere 1/3: 2/3 alebo 2/3: 1/3, vodič a spolujazdec tak môžu pracovať oddelene. Informácie o vozidle sa tiež premietajú pred vodiča na priehľadný displej.

Pohon má na starosť bližšie nešpecifikovaný hybridný systém kombinujúci spaľovací motor schopný vyprodukovať až 149 kW (203 k), ktorému pomáha elektromotor s výkonom 80 kW. Celkovo si bude môcť vodič údajne užiť kombinovaný výkon 224 kW (305 k). Dostupný bude aj plne elektrický režim. Vďaka nemu bude vodič schopný prejsť až 60 elektrických kilometrov na jedno nabitie. Štúdia potom bude prezentovať tiež nový systém odpruženia Citroën Progressive Hydraulic Cushions, ktorý má nahradiť hydropneumatický podvozok.

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »