Fotogaléria:Facebook pre autá

Podľa organizácie Brandz Top 100, Volkswagen už nepatrí do prvej desiatky najhodnotnejších automobiliek.


Nemecká automobilka Volkswagen sa spamätáva z ťažkého obdobia, ktoré ju celoplošne poznačilo. Nie je tajomstvom, že automobilka sa s radosťou ukazuje na vrcholoch rôznych štatistík a jej celoživotným snom je v každom smere predbehnúť Toyotu.

Ako ukazuje aktualizovaný rebríček najhodnotnejších značiek, k naplneniu veľkého sna tak skoro nedôjde. Volkswagen dokonca vypadol z elitnej desiatky a dcérske Audi sa prepadlo o 6%. Teplé miestečko v elitnom klube prevzala Tesla.

Na prvom mieste je naďalej Toyota s hodnotou 29,5 miliardy dolárov a medziročne si prilepšila o dve percentá. Druhé je BMW s hodnotou 26,8 miliardy (+2%) a tretí je Mercedes-Benz (22,7 miliardy dolárov, +4%).

Rebríček pokračuje Hondou (13,2 miliardy, -1 %), Fordom (13,1 miliardy, +0 %), Nissanom (11,5 miliardy, +1 %), Audi (9,5 miliardy, -6 %), Land Roverom (4,7 miliardy, -5 %), Porsche (4,4 miliardy) a desiatku uzatvára Tesla (4,4 miliardy).

Organizácia sa nešpecializuje iba na automobilky, ale aj na iné značky z rôznych odvetví. V porovnaní s niektorými značkami je hodnota Toyoty len kvapkou v mori. Tak napríklad gigant Google má hodnotu neuveriteľných 229, Apple 228 a Microsoft 121 miliárd dolárov.

Pokračujte na ďalší príspevok »