Fotogaléria:EXKLUZÍVNE! Prvá jazda s Hyundaiom i30

Švajčiarska firma sa rozhodla oživiť myšlienku mikroáut z 50-tych rokov a prichádza s novodobým ekvivalentom slávnej Isetty.


V 50-tych rokoch minulého storočia skonštruovala Talianska spoločnosť Iso mikroauto, do ktorého sa neskôr zamiloval takmer celý svet. V roku 1955 začala spoločnosť BMW licenčne Isettu vyrábať. Záujem o luxusné limuzíny v tých rokoch nebol vysoký a spoločnosť potrebovala produkt, ktorým by sa priblížila širokej verejnosti. Malá Isetta bola zásahom do čierneho a jej predaje tvorili podstatné percento ziskov automobilky BMW.

Odvtedy si malé autíčko dokázalo vybudovať širokú základňu fanúšikov, ktorí obdivujú unikátny dizajn a skladnosť Isetty. Medzi zberateľmi je Isetta taktiež veľmi cenená a za exemplár v dobrom stave sú ochotní zaplatiť aj viac ako 30 tisíc eur.

Po polstoročí prichádza na scénu s konceptom novodobej Isetty Švajčiarska firma Micro Mobility Systems, ktorá sa zameriava na výrobu skútrov a kolobežiek. Spoločnosť nazvala tento koncept Microlino a technicky sa nejedná o automobil. To znamená, že nemusí podliehať niektorým prísnym bezpečnostným normám. Podobne ako Renault Twizy sa tak radí do kategórie L7e ako motorizovaná štvorkolka.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Microlino využíva na pohon elektromotor s výkonom 15 kW a maximálna rýchlosť sa pohybuje na hranici 100 km/h. Udávaný dojazd má byť vyšší ako 100 kilometrov na jedno nabitie.

Firma plánuje aj sériovú výrobu a prvých 500 kusov je už beznádejne zazmluvnených. Cena by sa mala pohybovať od 9 do 12 tisíc eur.

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »