Fotogaléria:Prichádza doba elektrická

O týždeň sa začne predaj novej generácie jedného z najpopulárnejších SUV u nás.


Každá štvrtá Kia, ktorá sa predala minulý rok v Európe je práve Sportage. Recept na SUV značke v prípade minulej generácie vyšiel, preto sa dizajnéri rozhodli skôr pre evolúciu ako revolúciu. Najvýraznejšou dizajnovou zmenou oproti minulej generácii je predná maska. Tam došlo k oddeleniu reflektorov od mriežky chladiča, ktoré posunuli vyššie. Pri dávke predstavivosti to môže evokovať Porsche Macan, no bočná silueta je už typicky sportageovská.

Do ponuky pribudla aj verzia GT Line s upravenými nárazníkmi, doplnené o denné LED svetlá „Ice Cube“ známe z iných modelov radu GT. Rozmery sa zmenili len nepatrne. Šírka (1 855 mm) a výška (1 635 mm) zostali zachované. Do dĺžky však Sportage narástol na 4 480 mm (+40 mm) a rázvor natiahli na 2 670 mm (+30 mm). Môžeme teda očakávať viac priestoru pre cestujúcich vzadu. Konštruktéri zapracovali aj na akustickom komforte pridaním izolačných materiálov do palubnej dosky, dvojitému tesneniu dverí a hrubšiemu čelnému sklu.

Interiér pripomína väčšie Sorento a nesie sa v konzervatívnom duchu. Palubnej doske dominuje 7, alebo 8-palcový displej v závislosti od stupňa výbavy. Novinkou je aj možnosť bezkáblového dobíjania mobilného telefónu či internetové funkcie Connected Service, ktoré poskytujú on-line informácie z dopravy.

Sportage ma zálusk na získanie maximálneho počtu hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP. Napomôcť k tomu má aj celý zástup asistenčných systémov. Nebude chýbať ani systém núdzového zastavenia pred prekážkou či asistent pri jazde v jazdných pruhoch.

Pohon zaobstarávajú dva benzínové a dva dieselové motory. Novinkou je turbomotor 1.6 T-GDi s výkonom 130 kW (177 k), ktorý môže spolupracovať so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Tento motor je spolu s agregátom 2.0 CRDi k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Motory 1,7 CRDi (85 kW) a 2,0 CRDi (100, 136 kW), ktoré poznáme z predošlej generácie prešli len drobnými zmenami. Dve najslabšie motorizácie (1,6 GDI a 1,7 CRDi) budú dostupné iba s pohonom predných kolies.

Na Slovensku bude model Sportage začínať od 19 490 € s benzínovým motorom 1,6 GDI
(97 kW). Za naftový agregát 1,7 CRDi (85 kW) si budete musieť priplatiť 2 tisíc eur. Základná cena s pohonom všetkých štyroch kolies a motorom 2,0 CRDi (100 kW) je 27 390 €. Oficiálny začiatok predaja na našom trhu sa začína vo štvrtok 28. januára 2016.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.