Fotogaléria:Prvý VW z Bratislavy vyrobili pred 20 rokmi

Volkswagen na CES 2016 zaujal konceptom, ktorý naznačuje, akým smerom sa budú koncernové elektromobily uberať.


Poslednú dekádu pútajú automobilky našu pozornosť elektromobilmi. Aj napriek tomu, že na trhu je ich už značné množstvo, v reálnej premávke sú skôr raritou. Okrem vyššej ceny značne limituje aj dojazd, ktorý je pre väčšinu motoristov jedným z kľúčových faktorov pri kúpe auta. Jedinou elektrickou alternatívou bola doteraz Tesla s dojazdom blížiacim sa k magickej hranici 500 km. Na scénu však prichádza VW, ktorý v Las Vegas predstavil vlastnú víziu diaľkového elektromobilu.

Koncept, ktorý dizajnom odkazuje na legendárny Transporter Type 2 v sebe ukrýva budúcnosť koncernových elektromobilov. Termín „pod kapotou“ je zdá sa zbytočný, keďže všetko podstatné ukrýva BUDD-e pod podlahou. VW vyvinul úplne novú platformu MEB, ktorá bude tvoriť základ všetkým nadchádzajúcim elektromobilom v koncerne.

Tá umožňuje uložiť batérie do podlahy a využiť tak maximálnu možnú plochu pre batérie. Ťažisko je tým pádom nízko nad zemou, čo napomáha jazdným vlastnostiam. Batérie majú kapacitu až 101 kWh, vďaka ktorým je BUDD-e schopný na jedno nabitie prejsť až 600 kilometrov. Veľký pokrok nastal aj pri dĺžke nabíjania. VW sľubuje dobitie batérií na 80% za takmer nadsvetelných 15 minút.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Dojazdu napomáha aj aerodynamický dizajn. Za obeť mu padli spätné zrkadlá aj kľučky dverí. Dvere otvoríme mávnutím ruky. Podobne je na tom aj interiér, kde nenájdeme ani jedno fyzické tlačidlo. Všetky informácie, spoločne s obrazom zo spätných kamier, nájdeme na monitoroch s dotykovou obrazovkou.

VW už pripravuje niekoľko elektrických modelov na platforme MEB. Ostáva už len dúfať, že budú parametrami aj technikou rovnako zaujímavé ako koncept.

**Technické parametre:**

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Maximálna rýchlosť: 150 km/h Dojazd: 600 km Kapacita batérií: 101 kWh

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »