Fotogaléria:Honda Civic nezmenila svoje poslanie

Asi nie. Hovoria mu Devel Sixteen a má ambície raňajkovať Bugatti.


Amerika. Krajina impozantných možností a predovšetkým – veľkých ambícií. Keď pred pár rokmi vyrukoval koncern Volkswagen so svojím najrýchlejším autom sveta – Bugatti Veyron – spoločnosť Shelby Supercars kontrovala puritánskym superšportom SSC Ultimate Aero s o málo vyššou maximálnou rýchlosťou – s viac, či menej úspešným výsledkom.

No rok 2016 už pomaly klope na dvere a niekto sa tu musel seriózne zblázniť. Prvé varovania odzneli už pred dvoma rokmi, no projektu s menom Devel Sixteen sa dalo len ťažko veriť. Vzhľad Pagani Zonda na drogách a päť tisíc koní pod kapotou? Určite.

Lenže s prvými zmienkami o chystanom Bugatti Chiron prišli aj nové informácie o vývoji Develu. A nie hocaké – dokončili vývoj monštrózneho motora V16 quad-turbo, ktorý sa mal stať srdcom stroja. Šestnásť valcov a štyri turbá bude však mať aj Bugatti. No Devel ponúkne objem 12,3 litra, usporiadanie do V a výkon skutočných 5 000 koní. Takmer. Motorová brzda totiž nebola schopná odmerať výkon vyšší ako 3 367 kilowattov (4 578 koní) v 6 900 otáčkach za minútu a 4 786 newtonmetrov v 6600 otáčkach za minútu. Jednoducho viac nezvládla, takže pôvodným klebetám o piatich tisíckach koní sa dá skutočne veriť. Avšak len pri použití pretekárskeho paliva VP C16 s oktanovým číslom 117.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Vyvinutý bol ale pre potreby amerického trhu, kde sa bežne tankuje 93-oktanový benzín. Vtedy vyprodukuje už „odmerateľných“ 2 239 kilowattov (3 044 koní) v 6 900 otáčkach za minútu a k tomuto číslu pripojí ešte ďalší impozantný údaj – 3274 newtonmetrov, využiteľných o pol tisícky otáčok za minútu nižšie.

Čísla sú takmer ako z paralelného vesmíru. Nezostáva nám nič iné, ako len dúfať, že po vsadení do karosérie dosiahne Devel rýchlosť preklamovaných 560 kilometrov za hodinu, aby mu majitelia Chironu mohli len ticho závidieť.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »