Saab 9-5 dostal slovenské ceny

Vrcholný sedan 9-5, ktorý má zachrániť automobilku Saab pred pádom do zabudnutia, prichádza na slovenský trh.
Vydané  Text: 

Dlho očakávaná novinka prináša veľké nádeje. S novým majiteľom, istejším finančným zázemím a teraz i celkom novým produktom sa švédsky výrobca chce po dlhom čase opäť pozrieť do ružovejšej budúcnosti. Saab 9-5 s rozmermi 5 008 x 1 868 x 1 467 mm (d x š x v) a rázvorom 2 837 mm, stojaci na vrchole ponuky, sa v dnešných dňoch dostal už i na slovenský trh. Ponuka motorov zahŕňa 3 agregáty: naftový 2,0 l TiD , benzínový 2,0 l Turbo s možnosťou voľby pohonu všetkých štyroch kolies XWD a 2,8 litrový vidlicový šesťvalec prenášajúci svoju silu na obe nápravy s elektronickým diferenciálom eLSD vzadu. Základný dvojlitrový „nafťák“ poskytuje 118 kW (160 k) a 350 Nm pri kombinovanej spotrebe 5,3 l/100 km. Maximálna rýchlosť dosiahne 215 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 9,9 sekundy. Turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 2,0 T je schopný vydať zo seba 162 kW (220 k) a rovnakých 350 Nm krútiaceho momentu. Najvyššiu rýchlosť 240 km/h vyvinie po 7,9 sekundovom zrýchľovaní. Spotreba sa v kombinovanom cykle pohybuje v okolí 8,4 litra. Najsilnejší šesťvalec 2,8 litra s výkonom 221 kW (300 k) vládne silou 400 Nm a zrýchliť na sto kilometrovú hranicu dokáže po ubehnutí 6,9 sekundy. Obligátnych 250 km/h je pre takto silný agregát už štandardom. V najbližšom čase je v pláne uvedenie maloobjemového 1,6 litrového turbodúchadlom prelňovaného motora s výkonom 132 kW (180 k) a 230 Nm pri 2 200 otáčkach a najsilnejšieho naftového dvojlitra TTiD (140 kW/190 k, 400 Nm). Ponuka výbav zahŕňa tri línie: Linear, Vector a Aero. Základný výber ponúka tabuľka, vo vyšších stupňoch sa pridáva napríklad kožené čalúnenie, bi-xenónové svetlomety, elektrické nastavovanie sedadiel, 19 palcové disky kolies, či o 10 mm znížený športový podvozok. Z príplatkových prvkov stojí za pozornosť premietanie informácií na predné sklo, adaptívny podvozok Saab DriveSense, bezkľúčové odomykanie i štartovanie, alebo trojzónová klimatizácia. Technologickú konkurencieschopnosť dokladuje parkovací asistent, audio Harman Kardon, navigačný systém s 10 GB kapacitou, či zábavný paket pre zadných pasažierov zahŕňajúci výklopné obrazovky, bezdrôtové slúchadlá a DVD prehrávač. Najnižšia cena začína pri 32 980 eur a na konci ponuky stojí cenovka 50 990 eur. Predaj sa len rozbieha, dodacia lehota nových vozidiel sa pohybuje v intervaloch 5 mesiacov, po plnom nábehu fabriky sa má však výrazne skrátiť. [Prvé dojmy si môžete prečítať tu.](http://autoviny.zoznam.sk/cl/100202/766908/Jazda-Saab-9-5) Saab 9-5 Sedan**Model****Výkon****Cena €******2,0 TiD Linear****118 kW/ 160 k**32 980******2,0 TiD Vector****118 kW/ 160 k**34 490******2,0 T Linear****162 kW/ 220 k**37 980******2,0 T Vector****162 kW/ 220 k**39 490******2,0 T Aero****162 kW/ 220 k**44 690******2,0 T XWD Linear****162 kW/ 220 k**40 280******2,0 T XWD Vector****162 kW/ 220 k**41 790******2,0 T XWD Aero****162 kW/ 220 k**46 990******2,8 T V6 XWD Sensotronic Aero****221 kW/ 300 k**50 990** Výbava Linear (výber)Halogénové svetlomety, hmlové svetláElektricky ovládané vš. okná, el. spätné zrkadlá vyhrievanéRádio s CD, MP3/WMA, 9 reproKomfortné sedadlá textilné, výplne dverí v koženom prevedeníKožou potiahnutý volant s ovládaním audia a tempomatuTempomatSedadlo vodiča s elektricky nastaviteľnou výškouDekorácia čierny kovTextilné koberčeky, 12V zásuvka v batožinovom priestoreLakťová opierka vpredu/vzadu17″ oceľové disky 7,0 x 17″ (pneu 225/22 R17)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.