Fotogaléria:Fascinácia: Porsche Cayenne Diesel v Stuttgarte

Veľký Kórejec bol podľa očakávania najbezpečnejší, tesne následovaný Mazdou. Opel Karl však svojimi výsledkami nemilo prekvapil.


Októbrové testy Euro NCAP sú tu. Počnúc najväčším hriešnikom, menujeme nový malý prírastok do rodiny Opel – Karl (Vauxhall Viva). Jeho výsledok nie je zlý, prihliadnuc k danej kategórii taktiež nepatrí k najhorším. No 74 percent za ochranu dospelej posádky zo stále najdôležitejšieho testu čelného nárazu so 40% prekrytím nestačí ani na elitu v kategórii štvorhviezdičkových vozidiel.

Karl stratil predovšetkým slabou ochranou hrudníka pri bočnom náraze a faktom, že pri čelnom náraze sa zasa airbag nafúkol príliš pomaly na to, aby nedošlo ku kontaktu hlavy s volantom. Ďalej figurína vodiča skĺzla pod volant, pričom hrozia zlomeniny dolných končatín. Ani chodec si nepríde na svoje, vďaka tvrdej kapote a stĺpikom získal Karl v ochrane chodcov len slabých 68%. Absencia autonómneho brzdenia potom garantuje výsledok nie lepší ako štyri hviezdy.

Mazda MX-5 dosiahla, ako jej konkurent Audi TT, testovaný o niečo skôr tohto roku, taktiež štvorhviezdičkové hodnotenie. Mazda skombinovala všeobecnú bezpečnosť s výbornými výsledkami pri ochrane dospelej posádky pri 40% prekrytí (výsledok 84% je len o dve percentá horší, než akým disponuje Tucson). Nadpriemerné výsledky však Mazda ukázala v teste ochrany chodcov, kde získala pôsobivých 93%. Takéhoto výsledku dosiahla aj vďaka aktívnej kapote, ktorá sa v prípade nárazu odpáli už v základnej výbave bez príplatku.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pri ochrane detí musela dvojmiestna Mazda spĺňať trocha iné kritériá ako jej viacsedadloví konkurenti. Dosiahla slušných 80%, čiže na ceste ku piatim hviezdičkám prekážala skutočne len absencia autonómneho brzdenia v ponuke. Tú zachraňuje aspoň monitoring jazdného pruhu za príplatok, vďaka ktorému si MX-5 vyslúžila 64% z jazdných asistentov, obdobne ako Karl.

Tucson svoj päťhviezdičkový lesk získal aj výsledkom z čelných nárazov o hodnote 86%. Výborný výsledok, no tak trocha s odretými ušami. Námietky komisárov smerovali k nadmernému preťažovaniu hrudníka posádky v prípade čelného nárazu s celkovým prekrytím, resp. pri bočnom náraze. V ochrane detí si Tucson odniesol 85%, zatiaľ čo ku chodcom je o niečo úprimnejší ako Mazda, za čo vraví výsledok, neoslnivých 71%.

V hodnotení asistenčných systémov si viedol Tucson dobre. Monitoring jazdného pruhu síce započítaný bol, no systém automatického brzdenia za príplatok už také šťastie nemal. Komisia totiž usúdila, že tento príplatkový prvok na akreditáciu nebude mať dostatočnú klientelu. Tu si odnáša Tucson po 71%.

Pokračujte na ďalší príspevok »