Fotogaléria:Jazdená: Kia Sorento 2.5 CRDi

Alfa Romeo Giulietta QV nedávno zajazdila na Nordschleife čas lepší ako sériové BMW M4. Odpoveď na seba nenechala dlho čakať – volá sa GTS, má 500 koní a ide až 305 km/h.


Ako správne tušíte, BMW M4 GTS bolo skonštruované tak, aby Taliani zostali hlboko zarmútení. A naozaj – tomuto automobilu sa podarilo zajazdiť čas až o jedenásť sekúnd lepší. Vyše dvadsať kilometrov dlhý okruh zvládlo za 7 minút a 28 sekúnd.

Pomohlo mu k tomu viacero faktorov – pohonná jednotka novej M4 GTS je vybavená [vstrekovaním vody](http://www.autoviny.sk/novinky/15508-ako-vstrekovanie-vody-zvysi-vykon-motora?fromSearch=1), čo radikálne pomohlo zvýšiť výkon vzhľadom na zachovanie priemernej spotreby a emisií na rovnakých hodnotách ako u pôvodného prepĺňaného šesťvalca (8,3 litra na 100km, 194 g CO2 na kilometer). Zároveň však automobil podstúpil výraznú odľahčovaciu kúru, výsledkom ktorej je podľa normy DIN hmotnosť vozidla na úrovni 1 510 kilogramov.

S výkonom motora pozdvihnutým na 368 kW (500 koní) a 600 Nm dosahuje zrýchlenia z nuly na stovku už za 3,8 sekundy. Veľmi pekný je tiež pomer výkonu ku hmotnosti. Spomínaných 1 510 kilogramov síce nie je zrovna mušia váha, no s pomerom 3 kone/kilogram (2,206 kW/kg) sa jedná o najagilnejší a najsvižnejší model mníchovskej automobilky, ako sama tvrdí v tlačovej správe. Maximálna rýchlosť tejto mníchovskej strely sa elektronicky zastaví na 305 kilometroch za hodinu.

Snahy o zníženie hmotnosti dohnali konštruktérov až k takým činom, akým je implementovanie sedadiel z uhlíkových vlákien, kompletne „prekopaná“ zadná časť vozidla s pomocným rámom pre väčšiu tuhosť karosérie (v balíku Clubsport) či dokonca použitie pútok miesto klasických kľučiek na dverách. Zvonku sa môžeme kochať karbónom vystuženým plastom (CFRP) na kapote, nastaviteľnom prednom splitteri a streche. A tam určite nekončíme, tento materiál nájdeme aj na veku batožinového priestoru a v neposlednom rade na výraznom zadnom krídle. Nový je tiež difúzor a výfukový systém s titánovým tlmičom.

Tento špeciál je vybavený preprogramovaným sedemstupňovým dvojspojkovým automatom M DCT s radením pákou alebo pádielkami pod volantom. Optimalizovaním softwaru prešiel tiež systém Launch Control a program Drivelogic. Toto všetko brzdia uhlíkovo-keramické brzdiče cez poriadne lepiace Micheliny Pilot Sport Cup 2 (vpredu: 265/35 R19, vzadu: 285/30 R20).

V interiéri nájdeme okrem anatomických sedadiel aj veľké množstvo Alcantary a uhlíkových kompozitov. V spomínanom balíku Clubsport sa okrem pomocného rámu môže zákazník tešiť na hasiaci prístroj a pretekárske sedadlá so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.