Fotogaléria:Test: Passat CC 1.8TSI

Ani tento rok švajčiarsky Rinspeed nevynechá domáci ženevský autosalón s úplne novou štúdiou. Budii je naozaj hravý.


Koncepty Rinspeed sú tradičným korením ženevského autosalónu už niekoľko ročníkov. Ide väčšinou o svojhlavé kreácie bez ambícií na sériovú výrobu, čo tvorcom umožní popustiť uzdu fantázie až do extrémnych medzí. To je aj prípadom úplne novej štúdie Rinspeed Budii, ktorá síce vychádza z elektromobilu BMW i3, ale zvlášť interiér vyniká totálne originálnym poňatím.

RinspeedBudii naznačuje podobu mestských elektromobilov budúcnosti s úplne autonómnym pohybom, pri ktorých ale posádka bude chcieť čas od času do riadenia zasiahnuť. Budii je preto vybavený robotickou rukou nesúcoui volant. Za bežných podmienok je tento segment skrytý za rozmerným dotykovým displejom tvoriacim stredovú konzolu, avšak na požiadanie môže po volante siahnuť ako vodič, tak aj jeho spolujazdec.

Aj v tomto prípade Rinspeed spolupracoval s radom dodávateľov dielov a komponentov. Spomeňme aspoň Harman, ktorý pre Rinspeed Budii vytvoril „multimediálny systém novej generácie“ reprezentovaný už spomenutým rozmerným dotykovým monitorom na stredovej konzole. Výrobca sa údajne sústredil na obmedzenie počtu úkonov pri ovládaní, systém má vstrebávať návyky používateľa a učiť sa načúvať mu.

Štúdia Rinspeed Budii stojí na devätnásťpalcových diskoch Borbet a disponuje pneumatickým odpružením umožňujúcim upravovať svetlú výšku vozidla v rozmedzí 100 mm. Na záver je potrebné spomenúť periskop TrackView, ktorý sa v podobe akéhosi tykadla vznáša nad karosériou. Ten kombinuje laserový scanner s kamerou a dodáva informácie práve riadeniu pneumatického podvozku, ktorý tak môže upravovať nastavenia presne podľa terénu, ktorý sa pri jazde blíži.

Pokračujte na ďalší príspevok »