Volkswagen XL Sport sa vytočí na 11 000 otáčok

Prototyp malého športového Volkswagenu dostal dvojvalcový motor z Ducati 1199 Superleggera, ktorý má rovných 200 koní.
Vydané  Text: 

Volkswagen XL Šport je odvodený od malosériového dieselového hybridu XL1, ktorý je prvým autom s kombinovanou spotrebou nižšou ako 2 l/100 km. Nová verzia, ktorá je zatiaľ vo fáze prototypu, má ale iné priority. Svoj radový dvojvalec 0,8 l TDI (35 kW) a elektromotor (20 kW) vymenila za vidlicový dvojvalec z motocykla Ducati 1199. Vysokootáčkový motor točí 11 000/min, preto potrebuje redukčnú prevodovku, ktorá je vložená medzi motor a sedemstupňovú prevodovku DSG. Dvojvalec s desmodromickým ovládaním ventilov dosahuje 147 kW (200 k) a 134 Nm. XL Šport má športový podvozok, horčíkové disky kolies a karbónovú karosériu. Jej dĺžka narástla o 30 cm na 4 291 mm, je tiež o 18 cm širšie (1 847 mm), výška zostáva nízkych 1 152 mm. Kľúčom k úspechu je vnikajúca aerodynamika – súčiniteľ aerodynamického odporu je len 0,258 a čelná plocha 1,7 m2. Výsledkom je maximálna rýchlosť 270 km/h a akcelerácia z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.