Dekra 2014: Spoľahlivosť áut po 150 000 km

Chlieb spoľahlivosti sa láme po poriadnej dávke kilometrov. Výsledky Dekry ukazujú, ktoré autá majú po 150 000 kilometroch najmenej porúch.
Vydané  Text: 

V intervale medzi 100 a 150 najazdených kilometrov sa poradie opäť mieša, vedenie si však naďalej udržiavajú nemecké značky. Medzi malými autami sa na prvú priečku dostalo Mini, vyrábané dnes pod krídlami BMW. Hneď za ním nasledujú dva najmenšie modely, ktoré v Európe predáva Toyota. Technika tejto japonskej automobilky zjavne pomohla aj Citroënu C1, ktorý sa vyrába v Českej republike spolu s Peugeotom 107 a Toyotou Aygo. Francúzske miniauto sa vďaka tomu dostalo do prvej päťky najspoľahlivejších. **Písali sme**: [Dekra 2014: V spoľahlivosti áut dominujú Nemci](http://www.autoviny.sk/novinky/Dekra%202014:%20V%20spo%C4%BEahlivosti%20%C3%A1ut%20dominuj%C3%BA%20Nemci) V segmente kompaktov vystrčil rožky na prvom mieste VW Golf (a Jetta), nechýbajú japonské stálice Honda Civic a Toyota Auris. Opel medzi najspoľahlivejšími autami strednej triedy? Nemecká neprémiovka očividne plní svoje sľuby o zlepšení kvality a Insignia sa zaradila pred BMW 3, schopné kúsky pritom kúpite už za menej ako 12 000 €. **Písali sme**: [Dekra 2014: Spoľahlivosť áut po 100 000 km](Dekra%202014:%20Spoľahlivosť%20áut%20po%20100%20000%20km) Aj v ďalších segmentoch pokračuje dominancia nemeckých prémiových značiek. Medzi MPV poskočil na čelo VW Golf Plus, francúzske autá tu však už nenájdeme. Dobrú spoľahlivosť ukázal model Caddy medzi malými užitkovými autami. Do prvej päťky sa tu prepracoval aj Renault Trafic, s hodnotnou 22,2 to však už aj tak žiadna sláva nebude. V každom prípade výsledky od Dekry ukazujú, že kúpa ojazdeného auta nemeckej výroby je najistejšia a vytiahne z majiteľa najmenej peňazí na neočakávaný servis.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.