Škoda pripravuje nový malý crossover! Prvé neoficiálne foto očakávanej novinky

Novinka má nahradiť dva modely českej značky naraz – Fabiu a Kamiq.

Crossover sa pravdepodobne objaví na trhoch už v roku 2026.
Jazdiť bude výhradne na elektrický pohon.
Vydané  Text: 

Značka Škoda pred niekoľkými týždňami predstavila svoje plány na najbližšie roky. Je známe, že do roku 2026 bude v portfóliu českej automobilky šesť elektrických modelov a do roku 2027 bude celková investícia v elektrickom smere predstavovať až 5,6 miliardy eur. Podľa už zverejnenej schémy bude jednou z noviniek model, ktorý je zatiaľ označovaný ako „Malý“ – Škoda Small.

Tento úplne nový elektrický crossover má debutovať v roku 2025. Je zrejmé, že pôjde o najmenší elektromobil značky Škoda, jeho dĺžka bude približne 4,1 metra. Navyše pôjde o najdostupnejší „zelený“ model značky: spoločnosť prisľúbila, že štartovacia cenovka bude približne 25-tisíc eur. Ide o smelé tvrdenia, keďže v súčasnosti je ťažké predpovedať cenotvorbu za dva-tri roky, keďže aj dnes sa ceny automobilov upravujú prakticky každý mesiac.

Škoda už dávnejšie odhalila niekoľko skíc budúcej novinky, ktorá je dodnes známa pod interným názvom Small. Na vizualizáciách je kompaktné SUV so širokými „štvorcovými“ oblúkmi kolies, tradičnou líniou strechy, zvýšenou kapotou a vyhladeným predným nárazníkom. Zatiaľ neexistujú žiadne oficiálne informácie o tom, aké exteriérové detaily toto SUV dostane; napríklad zapustené kľučky dverí alebo či vôbec bude mať konvenčne vyzerajúcu masku chladiča.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

 

Grafik španielskej publikácie Motor.es sa s verejnosťou podelil o svoju predstavu potenciálneho exteriéru malého crossoveru Škoda, ktorú sme následne graficky prepracovali.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Na streche SUV s kódovým označením Small vidno plnohodnotné strešné lyžiny, v spodnej časti dverí sú ochranné prvky z nelakovaného plastu, navyše auto na renderi má čierne puzdrá spätných zrkadiel a stredové stĺpiky strechy rovnakej farby. Zapustené kľučky dverí sú viditeľné aj z profilu.

 

Predpokladá sa, že najdostupnejší model bude mať interiér odlišný od zjednodušenej verzie interiéru Škody Enyaq. Očakáva sa, že napriek skromným priestorovým pomerom bude mať päťmiestny interiér a objem kufra porovnateľný so súčasným Kamiqom (teda asi 400 litrov).

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Nová Škoda bude postavená na platforme Volkswagen MEB +; je pravdepodobné, že základné verzie budú mať jeden elektromotor na prednej náprave, pričom drahšie varianty môžu ponúknuť pohon všetkých kolies. Podľa predbežných údajov bude maximálny dojazd crossoveru 450 km, teda vskutku pôsobivá hodnota.

Najbližšími „príbuznými“ SUV budú sériové elektromobily Volkswagen ID.2All a Cupra Raval. Na druhej strane sa predpokladá, že „Škodovka“ Small vo výsledku môže nahradiť dva modely značky naraz – Fabiu a Kamiq. V predaji na európskom trhu sa takýto model pravdepodobne objaví už v roku 2026.

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.