„Ďalší“ nový Volkswagen Passat odhalený v predstihu

Zatiaľ čo u nás bude nový VW Passat už iba ako kombi, pre exotické trhy je pripravená aj verzia sedan.

Vydané  Text: 

Nová generácia Volkswagenu Passat už bude v predaji iba vo verzii kombi. Desaťročia trvajúca história klasického sedanu je v podstate zavŕšená už dnes, pretože v slovenských cenníkoch Volkswagenu už Passat figuruje výhradne vo verzii Variant, teda kombi. Cena začína na 37.090,00 € za konfiguráciu s motorom 2.0 TDI EVO (max. 110 kW) so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Lenže vo svete bude Passat naďalej v predaji aj ako sedan. Príkladom je Čína, kde je po sedanoch ako takých všeobecne vysoký dopyt. Čínsky denník Cheshi dokonca zverejnil fotografie novej generácie sedanu, o ktorom sa ešte donedávna hovorilo iba ako modernizácii súčasnej generácie.

Pripomeňme, že súčasný čínsky sedan generácie B8 sa volá Magotan, pričom v Číne nechýba ani osobný automobil s globálnym názvom Passat – ten má však úplne iný dizajn . Faktom je, že autá vyrábajú rôzne spoločné podniky: za výrobu Magotanu je zodpovedný FAW Volkswagen, zatiaľ čo SAIC Volkswagen vyrába Passat s originálnym vzhľadom.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

VW Magotan teda dostal novú tvár: svetlomety sa prakticky zlúčili s mriežkou chladiča a optika aj mriežka sú akoby konkávne, pripomínajú preto dizajnový prvok Vizor značky Opel.

REPROFOTO news.cheshi.com/dujia/20230506/3395697.shtml

Interiér je navrhnutý v štýle práve predstaveného elektrického liftbacku Volkswagen ID.7 (v Číne je to ID.7 Vizzion), avšak namiesto pomerne malého prístrojového panela je v tomto prípade použitý priestorovo veľkorysý tablet. Druhá obrazovka, ešte väčšia, je v strede palubnej dosky. Celkovo dizajn interiéru zodpovedá tomu, čo Volkswagen vyrába v uplynulých rokoch, kedy sa do popredia dostáva minimalistický dizajn, konsolidácia ovládacích prvkov do dotykového rozhrania a celková estetická čistota.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Čínsky denník uvádza, že nový Volkswagen Magotan bude ponúkaný s novým benzínovým štvorvalcom s objemom 1,5 litra, ktorý nahradí doteraz predávané 1,4-litrové agregáty. Drahšie verzie by si mali zachovať dvojlitrový turbomotor, pričom sa počíta aj s hybridným pohonom.

V Číne sa premiéra nového VW Magotan očakáva koncom roka a do predaja sa dostane v roku 2024.

Inzercia

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.