TESLA MODEL Y je najpredávanejšie auto v Európe. Zverejnila svoju maržu na každom aute, údajne tým sklamala investorov

Po znížení cien SUV americkej automobilky viac ako zdvojnásobilo európsky predaj, prekonalo aj lacnú Daciu Sandero.

Vydané  Text: 

S takmer 40 000 predanými kusmi v marci sa Tesla Model Y stala v prvom štvrťroku 2023 najpredávanejším automobilom v Európe.

Po tom, čo Model Y vo februári stal najpredávanejším v Európe, keď porazil Daciu Sandero (18 153 vs 18 074 ks), Model Y už v marci prekonal lacný malý hatchback o takmer 21-tisíc kusov. Vyplýva z predbežných údajov prieskumu trhu spoločnosti Dataforce. Tie majú podľa denníka Automotive News (zdroj) reprezentovať 88 percent predajov v Európskej únii plus krajinách ETFA a Veľkej Británii.

Model Y tak prvý štvrťrok roku 2023 bilancuje s 65 051 predanými kusmi v porovnaní s 57 982 predajmi Sandera.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

 

Zákazníci ocenili veľké zníženie cien

Zníženie cien, ktoré sa začalo v Európe v januári, sa stalo najsilnejším marketingovým argumentom v prospech kúpy Modelu Y. Tesla tak medzi januárom a februárom viac ako zdvojnásobila predaj SUV a urobila to znova od februára do marca.

Tesla zvýšila svoj celkový predaj o 43 percent v marci na 60 866 kusov, čím zaostala za Fordom len o 700 kusov za mesiac a celkový objem predajov Tesly vzrástol v prvom štvrťroku o 58 percent na 93 714 kusov, vyplýva z údajov priemyselného združenia ACEA.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Tesla vyrába Model Y, ktorý predáva v Európe, predovšetkým vo svojom závode neďaleko Berlína, ktorý údajne dosiahol týždennú produkciu 5 000 kusov a plánuje zvýšiť produkciu na 10 000 týždenne – alebo približne 40 000 za mesiac – túto informáciu mali potvrdiť dodávatelia pre Automotive News Europe.

Tesla okrem toho do Európy dováža sedan strednej veľkosti (Model 3) zo svojho závodu v Šanghaji, zatiaľ čo malý počet veľkých sedanov Model S a veľkého SUV Model X pochádza z jej amerického závodu vo Fremonte v Kalifornii.

 

Tesla obetuje zisk výmenou za vyšší objem

Marketingové ťaženie značky Tesla v najbližšom období zrejme nepoľaví a pravdepodobne bude konkurenciu vystavovať ešte väčšiemu tlaku, než doteraz.

Podľa najnovších správ je Tesla ochotná v krátkodobom horizonte obetovať zisk výmenou za vyšší objem predajov, povedal generálny riaditeľ Elon Musk a opätovne potvrdil záväzok automobilky znížiť ceny po tom, čo v prvom štvrťroku nesplnil očakávania týkajúce sa celkovej hrubej marže (zdroj). Ide o 19 percent v porovnaní s očakávaniami 22 percent, podľa analytikov oslovených podľa údajov Refinitiv citovaných agentúrou Reuters. Čistý príjem výrobcu EV za posledné obdobie klesol o 24 percent na 2,5 miliardy dolárov.

„Dospeli sme k názoru, že presadzovanie vyšších objemov a väčšej flotily je tu správnou voľbou oproti nižšiemu objemu a vyššej marži,“ povedal Musk na štvrťročnom vyhlásení o zisku túto stredu. „Očakávame však, že naše vozidlá budú časom schopné generovať značný zisk prostredníctvom autonómie.“

„Aj keď sme na začiatku Q1 značne znížili ceny, stojí za zmienku, že naša prevádzková marža zostáva medzi najlepšími v tomto odvetví,“ povedal Musk a dodal, že globálna produkcia by tento rok mala dosiahnuť 1,8 až 2 milióny. V roku 2022 Tesla vykázala celosvetovú produkciu približne 1,4 miliónov automobilov.

Spoločnosť ďalej oznámila, že tržby za prvý štvrťrok vyskočili o 24 percent na 23,3 miliardy dolárov, čo je tesne pod konsenzuálnym odhadom 23,2 miliardy dolárov, ktoré avizovali 14 analytici oslovení spoločnosťou Refinitiv, uviedla agentúra Reuters.

Tesla uviedla, že ziskovosť zaťažili vyššie náklady na suroviny, logistiku a nedostatočné využitie nových tovární.

 









Pokračujte na ďalší príspevok »