VW žiada odloženie emisnej normy EURO 7. Splniť ju tak rýchlo je nereálne, upozorňuje koncern

Podľa normy Euro 7 majú byť dieselové a benzínové motory od roku 2025 ešte čistejšie. Plány Európskej komisie sú však také ambiciózne a neprimerané, že ich možno považovať za skrytý zákaz spaľovacích motorov.

VW chce dva roky na prípravu na implementáciu plánovanej normy
Komisia tvrdí, že opatrenia je potrebné zaviesť do praxe čo najskôr
Vydané  Text: 

BERLÍN – Volkswagen vyzýva, aby sa implementácia nových emisných noriem EÚ posunula aspoň na jeseň 2026, teda o viac ako rok neskôr, než sa plánovalo. Cieľ je, aby všetky nové autá spĺňali normy do jesene 2027.

VW chce, aby mali automobilky dva roky na prípravu na implementáciu plánovanej normy a tri roky na úpravu všetkých svojich nových vozových parkov, uviedol Volkswagen v stanovisku ([zdroj](https://europe.autonews.com/environmentemissions/vw-seeks-euro-7-tailpipe-regulation-delay)).

Európski výrobcovia automobilov sa bránia navrhovaným emisným nariadeniam a tvrdia, že sú [nerealistické, príliš nákladné a nemožno ich implementovať tak rýchlo](https://www.autoviny.sk/novinky/122186/nova-emisna-norma-euro-7-moze-byt-konecnou-pre-spalovacie-motory-poziadavky-su-odtrhnute-od-reality), ako očakáva Európska komisia.

Očakávanie zavedenia nových noriem od júla 2025 by viedlo k zastaveniu výroby mnohých modelov na veľa mesiacov v celej Európe, vyhlásil Volkswagen vo štvrtok.

Ďalšie aspekty nariadenia, ako sú [regulácia malých čiastočiek vznikajúcich pri brzdení a opotrebovaní pneumatík](https://www.autoviny.sk/novinky/123729/emisna-norma-euro-7-nebude-riesit-len-emisie-motorov-na-rade-su-brzdy-a-pneumatiky), by sa mali odložiť na neurčito, uviedol Volkswagen.

„Potrebných je niekoľko rokov prípravného obdobia,“ uvádza sa vo vyhlásení, ktoré poukazuje na nedostatok dodávateľov alebo industrializovanú výrobu pneumatík, ktoré by vyhovovali novým požiadavkám.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Napriek tomu Komisia tvrdí, že opatrenia je potrebné zaviesť do praxe čo najskôr, aby bolo znižovanie emisií nových automobilov čo najrýchlejšie. Ak by sa posunulo prijatie normy Euro7, je možné, že by sa tým vytvoril nový tlak na odloženie zákazu predaja nových automobilov so spaľovacími motormi plánovaný na rok 2035. [Už dnes je tento termín ohrozený pre názorový nesúlad jednotlivých krajín EÚ](https://www.autoviny.sk/novinky/123793/velky-obrat-nemecko-nesuhlasi-so-zakazom-spalovacich-aut-od-roku-2035-navrh-bude-vetovat).

Krajiny Európskej únie a zákonodarcovia majú rokovať o návrhoch normy Euro 7 tento rok. Zámerom zavedenia emisnej normy Euro7 je zníženie rôznych druhov emisií osobných automobilov, nákladných vozidiel a autobusov, vrátane oxidu dusíka a oxidu uhoľnatého.


Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.