Škoda Auto bola do tohto roku v rámci koncernu Volkswagen zodpovedná za vývoj atmosférických zážihových motorov EA 211 MPI. Teraz sa aktivity automobilky v oblasti vývoja koncernových motorov výrazne rozširujú aj o všetky preplňované zážihové motory EA 211 TSI vrátane hybridných verzií. Ide o priečne uložené radové benzínové motory, ktoré nachádzajú využitie v širokej palete modelov značiek Škoda, Volkswagen, SEAT, Audi a CUPRA.
Škoda Auto tak postupne do roku 2027 získa zodpovednosť za vývoj celého tohto modelového radu, ktorý je aktuálne používaný v 48 modeloch piatich koncernových značiek – Škoda, Volkswagen, SEAT, Audi a CUPRA. Pre českú automobilku ide o ďalší míľnik spolupráce v rámci koncernu Volkswagen. V Mladej Boleslavi od roku 2012 prebieha aj výroba niektorých motorov EA 211 a doposiaľ ich tu bolo vyrobených viac ako 4 milióny kusov. Samotné rozšírenie zodpovednosti za vývoj motorov nebude bezprostredne znamenať rozšírenie výrobných kapacít.
Prevzatie kompletnej zodpovednosti za technický vývoj pre automobilku Škoda Auto znamená nielen samotný technický návrh konceptov motorov, ale rovnako tak vyhotovenie potrebnej dokumentácie a sériovú realizáciu vrátane emisných, funkčných a dlhodobých skúšok, ktoré prebiehajú jednak vo vlastnej skúšobni Motorového centra, ale aj v emisnom laboratóriu Škoda Auto.
Súčasťou vývojového procesu je aj projektové riadenie, ktoré zahŕňa vývoj motorov nielen v rámci EÚ, ale aj v Číne, Indii, Južnej a Strednej Amerike a Južnej Afrike. Vozidlá poháňané motormi EA 211 sa predávajú na všetkých obývaných kontinentoch, takže vývoj musí zohľadňovať aj špecifické lokálne požiadavky týchto trhov.

Rad motorov EA 211
Rad motorov EA 211 bol koncernom Volkswagen predstavený v roku 2011, keď vo výrobnom programe nahradil predchádzajúci rad EA 111. Ide o modulárny rad zážihových motorov, ktoré majú ventilový rozvod DOHC so štvorventilovou technikou. Za jednu z hlavných výhod rodiny motorov EA 211 možno považovať jej vysokú mieru variability. V súčasnej dobe totiž môžu mať motory buď tri alebo štyri valce, zdvihový objem od 1,0 do 1,6 litra, pokrývajú výkonové spektrum od 48 kW do 115 kW a ich krútiaci moment je v rozmedzí hodnôt 93 Nm až 250 Nm. Motory radu EA 211 môžu podľa prevedenia spaľovať benzín, CNG či etanol a existujú takisto vo verziách využívajúcich mild-hybridnú a plug-in hybridnú techniku. Aktuálne nachádzajú motory radu EA 211 uplatnenie nielen v siedmich modelových radoch značky Škoda, ale aj v ďalších devätnástich modelových radoch značiek Volkswagen, SEAT, Audi a CUPRA.