Nový Volkswagen ID.3 oficiálne! Volkswagen pri ňom nerobil žiadne kompromisy. Zapracovalo sa aj na pripomienkach zákazníkov

Volkswagen ID.3 je po modernizácii ešte príťažlivejší a ponúka zvýšený komfort a pocit prémiovosti. Automobilka zobrala rady svojich zákazníkov vážne a z elektrického kopaktu urobila skutočne jedinečné auto.

Vydané  Text: 

Už je to dva a pol roka od momentu, kedy automobilka Volkswagen oficiálne predstavila svoju novú éru. Model ID.3 bol vôbec prvým kompletne elektrickým autom postaveným na modulárnej platforme MEB. Automobil kompaktnej triedy si okamžite získal mnoho fanúšikov. Tí mu však z času na čas nejakú tú chybičku vytkli a Volkswagen sa z toho poučil. Dnes je tu modernizovaný ID.3 v najlepšej forme a s najkvalitnejším interiérom.

TEST: Z elektrického Volkswagenu ID.3 sa nám do auta so spaľovacím motorom presadalo ťažko!

Po týždni strávenom s prvorodeným modelom novej elektrickej platformy Volkswagenu sa do auta s konvenčným motorom presadá ťažko.

Úspešný príbeh rodiny ID.

„S druhou generáciou ID.3 pokračujeme v úspešnom príbehu našej rodiny ID. Dizajn dozrel a materiály v interiéri boli zásadne vylepšené. Nový ID.3 demonštruje náš jasný záväzok ku kvalite, dizajnu a prevádzkyschopnosti a systematicky stelesňuje všetky návrhy zákazníkov na zlepšenie,“ uvádza Imelda Labbé, členka predstavenstva pre predaj, marketing a služby v oblasti predaja Volkswagen.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

Exteriér elektrického ID.3 prešiel nepatrnými, no evolučne prospešnými zmenami. Za zmienku určite stojí prepracovaný predný nárazník s novo tvarovanými otvormi na nasávanie vzduchu a chladenie. Nárazník je opticky čistejší a zároveň mohutnejší, ako na predchodcovi. Zásadnou zmenou si prešiel ID.3 aj v oblasti kapoty. Spod čelného skla zmizla čierna línia a samotná kapota bola pretiahnutá až pod okno. Ďalej na nej môžeme vidieť vylisované plochy dodávajúce pevnosť a charakteristické tvarovanie. Novinkou sú aj viaceré farebné verzie, kde za zmienku stojí krásna Dark Olivine Green.

Prémiový interiér v kompaktnej triede

Podstatnejšie zmeny sa udiali predovšetkým v kabíne ID.3. Väčšina materiálov bola pozmenená alebo prepracovaná. Elektromobil sa tak výrazným spôsobom priblížil k prémiovej triede. Volkswagen popracoval predovšetkým na dielenskom spracovaní a výbere použitých materiálov na jednotlivé plochy, ktoré sú najčastejšie v kontakte s posádkou. Zvýšil sa tak pomyselný pocit kvality. Z ekologického pohľadu je dôležitou informáciou, že na interiéri nového ID.3 neboli použité žiadne materiály pochádzajúce zo zvierat. Väčšina z nich je tvorená z recyklátov a to sa týka aj čalúnenia mikrovláknom Artvelours Eco.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Zapracované pripomienky zákazníkov

Volkswagen od uvedenia pôvodného modelu ID.3 na trh zhromažďoval pripomienky svojich zákazníkov k jednotlivým častiam vozidla a vylepšenia niektorých z nich zapracoval do modernizácie. Ide predovšetkým o mäkšie povrchy v oblasti častého kontaktu medzi posádkou a vozidlom. Prerobené je taktiež aj obloženie dverí, kde sú použité jemnejšie materiály.

Evolučná zmena sa udiala aj z pohľadu technologickej výbavy. Volkswagen ID.3 disponuje 5,3-palcovým digitálnym prístrojovým štítom. Ten je možné ovládať prostredníctvom volantu a príslušných ovládacích prvkov. V strede palubnej dosky sa nachádza 12-palcový displej infotainmentu, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy. Tretím, voliteľným, displejom je HUD jednotka premietajúca dôležité informácie na čelné sklo do vzdialenosti 10 metrov pred autom.

Jednoduchšie ovládanie

Samotný infotainment je lepšie optimalizovaný a výkonnejší. Podporuje aj aktualizácie na diaľku. Z hľadiska komunikácie medzi vodičom a autom došlo taktiež k implementácii zmien na základe pripomienok užívateľov. Mapy po novom umožňujú plánovať trasu aj s presnými zastávkami na nabíjanie. Nabíjačky navyše auto vyberá aj podľa výkonu, premávky či dokonca ich aktuálnej obsadenosti. Samotný dotykový displej dostal niekoľko vylepšení týkajúcich sa užívateľského zážitku. Za zmienku určite stojí návrh vylepšenej štruktúry MENU alebo sprehľadnenie rozloženia a ponuky nabíjania, ktoré sa po novom nachádza na prvej úrovni multimediálneho systému.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Technologický pokrok nastal aj pri asistenčných systémoch. Nový ID.3 dokáže pracovať s adaptívnym tempomantom od nulovej až po maximálnu rýchlosť. Mierne zmeny sa dotkli aj systému Travel Assist, kde na udržiavanie v strede jazdného pruhu, vďaka zoskupovaniu obrovského množstva dát, postačuje len jedna viditeľná čiara na vozovke.

 

Inzercia

 

Až 10 nových elektromobilov

Kai Grünitz, člen predstavenstva značky zodpovedný za vývoj uvádza: „S novým ID.3 prinášame prémiové technológie do kompaktnej triedy – v súlade s našim cieľom ponúkať neustále inovácie v celom modelovom rade. To sa odzrkadľuje aj v komfortných a asistenčných systémoch novej generácie ID.3. Použitím swarm údajov v systéme Travel Assist robíme ďalší krok na ceste k vysoko automatizovanej jazde.“

Nový Volkswagen ID.3 sa okrem výrobných liniek v Zwickau a Drážďanoch bude vyrábať aj v domovskej továrni vo Wolfsburgu. Automobilka týmto modelom začína produktovú ofenzívnu. Do roku 2026 uvedie až 10 kompletne elektrických áut.

Slovenská premiéra VW ID.5: O koľko bude SUV-kupé drahšie od ID.4 a prečo?

Ide už o druhé SUV-kupé značky Volkswagen, prvým je kompaktný crossover Taigo za menej ako 17-tisíc eur.

Zdroje:  AUTOVINY.SK




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.