Mazda CX-4: Krásne SUV-kupé sa napokon rozširuje aj na trhy mimo Číny, môžeme očakávať európsky debut?

Mazda pôvodne hovorila, že nechce rozširovať ponuku európskych SUV, napokon priniesla niekoľko nových modelov. Prišiel čas aj na krásnu CX-4?

Vydané  Text: 

Keď sme v roku 2016 prinášali prvé správy o exotickom SUV Mazda CX-4, mnohých nás sklamalo, že toto atraktívne vozidlo postavené na podvozku u nás dobre zabehnutého modelu CX-5 nie je určené pre európskych zákazníkov.

Hlavným trhom tohto SUV-kupé sa mala stať Čína, čomu automobilka pravdepodobne prispôsobila aj bezpečnostnú a funkčnú výbavu a takisto ponuku motorizácií. Mazda CX-4 mala byť dostupná výhradne s atmosférickými benzínovými motormi. Automobil aj v súčasnosti poháňa iba dvojlitrový atmosférický motor na benzín s maximálnym výkonom 158 koní. Dodávaný je so šesťstupňovou automatickou prevodovkou a ponukou systému pohonu všetkých kolies.

Automobil nás zaujal svojím vzhľadom a celkovým charakterom, ktorý prišiel navyše v čase, keď ešte SUV-kupé a crossover-kupé neboli tak rozšírené ako dnes. Podvozok s rázvorom 2 700 mm, teda presne ako v CX-5, nesie karosériu s profilom pripomínajúcim Kia XCeed, interiér zasa vychádza z predchádzajúcej generácie sedanov Mazda3 – obsahuje tiež predchádzajúcu generáciu infotainmentu od Mazdy, ktorý by sme v porovnaní so súčasnou verziou mohli pokojne označiť za gýčový.

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Dnes, teda sedem rokov po premiére modelu CX-4, prichádzajú zo zahraničia správy o tom, že japonská automobilka z Hirošimy predsa len rozšíri atraktívny model na ďalšie trhy, hoci nie práve štandardnou cestou.

O dovoz sa postarajú jednotlivé spoločnosti pôsobiace na ruskom trhu, ktoré sa teraz snažia zachraňovať svoje obchodné aktivity rozšírením biznisu o takzvaný paralelný dovoz vozidiel. Napriek tomu, že nejde o oficiálny import vozidiel značky Mazda, keďže tá na ruskom trhu, rovnako ako väčšina iných zahraničných automobiliek, zastavila svoje aktivity, predajcovia by mali podľa ruských zdrojov ponúkať štandardnú továrenskú záruku.

Napriek tomu, že sa tak trochu očakávalo, že Mazda predsa len model CX-4 uvedie aj v Európe, napokon sme sa v roku 2019 dočkali úplne nového modelu CX-30, ktorý sa hierarchicky postavil medzi CX-3 a CX-5. Pritom krátko predtým šéf výskumu a vývoja modelu Kiyoshi Fujiwara povedal, že značka neplánuje pridávať do európskeho portfólia žiadne ďalšie SUV: „Pridanie ďalších SUV do našej ponuky by znamenalo pre Mazdu príliš veľa áut. Namiesto toho sa chceme sústrediť na našu súčasnú ponuku.“ Ukázalo sa, že tu bol priestor nielen na CX-30, ale aj na mestský elektromobil MX-30 a horúcu novinku CX-60.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Naše nedávne testy áut značky Mazda:

Prirodzene teraz vyvstáva otázka, či sa Mazda CX-4 nerozšíri aj na ďalšie trhy, ako ten ruský, teda na náš európsky. Odpoveď znie NIE.

SUV-kupé Mazda CX-4 sa ani doteraz nedostalo do európskeho predaja formou individuálneho dovozu, a to sa model na východných trhoch predáva už od roku 2016, respektíve 2017. Dôvody sú viaceré, no ak by sa k nám aj CX-4 napokon dostalo, najväčším problémom by bola koncová cena automobilu, ktorá by sa pod ťarchou nákladov neúmerne navýšila. Už teraz sa cena vozidla na ruskom trhu pohybuje na úrovni od 38-tisíc eur (v prepočte z ruskej ceny 2,99 mil. rubľov).

 

V súčasnosti je prakticky isté, že model CX-4 od značky Mazda na európske trhy nepríde.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.