LIDL pokazil všetko, čo mohol! Pri každom nabíjaní vám zablokuje 80 € a nechýbajú ani absurdné poplatky, ktoré odrádzajú zákazníkov

Spoplatnené nabíjačky Lidl sú príkladom toho, ako by to fungovať nemalo.
Vydané  Text: 

Nabíjanie elektrických vozidiel pri obchodnom reťazci Lidl bolo donedávna bezplatné. Časté zneužívanie tohto benefitu sa však spoločnosť rozhodla vyriešiť spoplatnením, ktoré však malo naďalej patriť k tým najvýhodnejším na trhu. Aká je realita? Namiesto aplikácie využíva spoločnosť Lidl internetovú stránku, prostredníctvom ktorej dochádza k procesu platenia a spúšťania nabíjania. **V porovnaní s konkurenčnými plnohodnotnými aplikáciami považujeme toto riešenie za krok nesprávnym smerom.** Obzvlášť v kontexte už existujúcej aplikácie Lidl PLUS pre uplatňovanie zákazníckych benefitov, do ktorej mohli sekciu nabíjania integrovať.
### VÝHODNÉ LEN NA PAPIERI Pokiaľ ide o oficiálnu cenu nabíjania za kWh, tak Lidl skutočne poskytuje o málo nižšie sadzby než základné programy priamej konkurencie ako ZSE Drive či GreenWay – **AC 0,24 €/kWh alebo DC 0,39 €/kWh.** Pred začatím každého nabíjania však **môže prekvapiť rezervácia finančných prostriedkov vo výške 80 eur.** Tieto peniaze, podľa prvých recenzií, blokuje Lidl až po dobu niekoľkých dní. Okrem toho si spoločnosť pri nabíjaní účtuje minimálnu sadzbu vo výške 3,60 € pre AC alebo 3,51 € pre DC nabíjanie. To znamená, že **ak budete chcieť ukončiť nabíjanie skôr než stihnete prečerpať objem elektrickej energie v danej hodnote, prídete o časť svojej investície.** Tento poplatok vo výške minimálne 3,60 € je obzvlášť nezmyselný pri pomalom AC nabíjaní plug-in hybridných vozidiel. Pre vyčerpanie minimálneho vkladu by majiteľ takého vozidla musel stráviť na parkovisku minimálne 2-3 hodiny v závislosti od rýchlosti palubnej nabíjačky. **Niektoré plug-in hybridné modely navyše disponujú menšou kapacitou batérie, ktorá nedokáže využiť objem elektrickej energie v minimálnej hodnote 3,60 €.**
Ako príklad môžeme použiť plug-in hybridný model Škoda Octavia iV s netto kapacitou batérie 10 kWh a výkonom nabíjania 3,7 kW. **Plné nabitie by majiteľa malo stáť len 2,40 €, avšak Lidl mu pri každom nabití zaúčtuje minimálne 3,60 €.** To znamená, že pri každom nabíjaní na Lidl stanici príde majiteľ o 1,20 € úplne zbytočne. Ďalšie peniaze navyše ho môžu stáť poplatky za parkovanie na ohradených parkoviskách, uvádza Lidl: *„Ak je nabíjačka situovaná na parkovisku s parkovacím systémom, tak po uplynutí 60 min. bude účtovaný poplatok spojený s prekročením času bezplatného parkovania.“* Pri dobe nabíjania cez dve hodiny sa tak bude musieť majiteľ rozhodnúť, či zaplatí parkovné alebo príde o ešte väčšiu časť peňazí z minimálneho poplatku za nabíjanie. Systém nastavený spoločnosťou Lidl odrádza majiteľov elektrických áut, pričom vyslovene nevýhodné sú podmienky pre nabíjanie plug-in hybridov.
### DRAHÝ ROAMING **Kartovej rezervácii 80 € a poplatku za minimálny odber sa môžete vyhnúť prostredníctvom roamingových programov.** Ak vlastníte kartu iného poskytovateľa nabíjacích služieb (ZSE Drive, GreenWay atď.), môžete nabíjať na stanici Lidl bez obmedzení v rámci domáceho roamingu, ale za vyššiu jednotkovú sumu. V prípade ZSE Drive tak za 1 kWh zaplatíte od 0,39 € (AC) do 0,59 € (DC).




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.