Toyota odhalila modernizovanú Corollu! Prináša novú generáciu hybridu, farby aj krajšiu grafiku prístrojov

Toyota spúšťa v januári 2023 výrobu nového radu Corolla, ktorá sa bude predávať na európskych trhoch. Model s piatou generáciou hybridného pohonu, modernizovaným digitálnym rozhraním a rozšírenou ponukou bezpečnostných a asistenčných systémov Toyota T-Mate má posilniť rolu kľúčového bestsellera značky Toyota v Európe.
Vydané  Text: 

Corolla dosiahla na európskom trhu najvyšší trhový podiel v doterajšej histórii. Len veľmi málo vozidiel je predurčených na úspech v takej miere ako Toyota Corolla, toto označenie totiž nesie najviac vozidiel v histórii automobilového priemyslu. **Corolla je na trhu už vyše polstoročie, pre tento model sa v 12 rôznych generáciách od roku 1966 rozhodlo rekordných viac než 50 miliónov záujemcov.** Schopnosť prispôsobovať sa aktuálnym požiadavkám je zrejmá aj teraz s uvedením novej Corolly. Viditeľné úpravy v oblasti exteriéru a interiéru možno vnímať ako evolúciu dizajnu Toyoty Corolla 12. generácie, avšak významnejšie zmeny prebehli na strane pohonu a elektroniky. ### Sedan, hatch aj kombi V ponuke je Toyota Corolla pre širokú škálu zákazníkov, či už vo verzii hatchback, kombi (Touring Sports) alebo sedan. V týchto dňoch sa k nim pripája aj SUV s označením Corolla Cross. Široký výber karosárskych variantov znamená pokrytie najrôznejších požiadaviek naprieč európskymi trhmi, ale vždy s najvyššou úrovňou kvality po stránkach dizajnu aj technológií.
Corolla si naďalej zachováva konkurenčnú výhodu ako jediný modelový rad v tomto segmente, ktorý ponúka plne hybridnú technológiu pohonu spojenú s nízkou spotrebou paliva a nulovými emisiami, teda atribúty, ktoré zákazníci vo svojich požiadavkách zmieňujú stále častejšie. ### Jemné úpravy Nový rad charakterizuje ešte kultivovanejší a modernejší vzhľad s odlišným dizajnom mriežky chladiča, rámčekmi hmlových svetiel a vyhotoveniami zliatinových kolies. Vyššie línie výbavy hatchbacku a kombi (Touring Sports) používajú nové bi-LED svetlomety – pri stupni výbavy Executive vrátane adaptívnych diaľkových svetiel (AHS).
Ponuka odtieňov karosérie zahŕňa tri nové farby inšpirované súčasnými trendmi vo svete architektúry, produktového dizajnu a módy. **Novou kľúčovou farbou pre hatchback a kombi (Touring Sports) je neprehliadnuteľne energická Modrá Juniper (modrá borievka).** Pri detailnom skúmaní odhalíme červený nádych so sviežim efektom a delikátnymi premenami odtieňa.
**Pre sedan je pripravená nová Modrozelená** – elegantný odtieň, ktorý pri pohľade z určitých uhlov spúšťa atraktívnu hru svetiel a tieňov. Popolavo metalická sivá, ponúkaná pre všetky karosárske verzie, je nadčasovým odtieňom pre všetkých záujemcov, pričom teraz je ešte atraktívnejšia vďaka tmavostrieborným vločkám laku.
**Modernejší a luxusný dojem v interiéri evokuje nová grafika, obloženie a reliéfne vzory s trojrozmerným efektom a príjemným dojmom na dotyk v oblasti čalúnenia,** obloženia a ďalších povrchov. Kombinácie obloženia a čalúnenia sedadiel nadväzujú na motív harmónie tmavej a svetlej so zladenými farbami a povrchovými úpravami v záujme dosiahnutia modernej a elegantnej atmosféry.
### Nová generácia hybridu Nová Corolla používa piatu generáciu špičkového plne hybridného pohonu Toyota s autonómnym dobíjaním. Podobne ako pri súčasnom modeli sú k dispozícii hybridné systémy 1,8 a 2,0 litra. **V oboch prípadoch bol vykonaný rad výrazných zmien spaľovacieho motora a elektromotora v zmysle zvýšenia výkonu,** lepších jazdných schopností a vlastností pri rovnakých alebo nižších emisiách CO2 (v závislosti od pohonnej jednotky). Došlo k úpravám jednotky riadenia energie (PCU) a elektromotora na náprave prevodovky, **lítiovo-iónová batéria je teraz výkonnejšia, avšak menšia a ľahšia** (zníženie hmotnosti až o 18 kg v závislosti od pohonnej jednotky).
Celkový výkon systému s motorom 1,8 litra je 140 k, čo prinieslo aj zlepšenie akcelerácie na 100 km/h o 1,7 sekundy na výsledných 9,2 sekundy. Aj napriek nárastu výkonu by emisie CO2 mali zostať na hodnote 102 g/km. **V prípade systému 2,0 litra vzrástol celkový výkon na 196 k pri zlepšení akcelerácie na 100 km/h o bezmála pol sekundy na výsledných 7,5 sekundy.** Očakáva sa, že v kombinovanom jazdnom režime by emisie CO2 mali klesnúť o 3 g/km na 107 g/km.
### Konečne nová grafika Nová Corolla používa najnovšie digitálne a multimediálne funkcie od Toyoty v snahe spríjemniť používateľské prostredie a zaistiť odolnosť voči zastarávaniu, pričom nové funkcie a aktualizácie sa hladko vykonávajú na diaľku (technológia Over The Air). **Väčší displej multimediálnej sústavy (teraz 10,5 palca) prezentuje jemnú grafiku a používa povrch zabraňujúci odleskom, čím zaisťuje skvelú viditeľnosť za všetkých svetelných podmienok.** Od výbavy Comfort sa mení aj prístrojový štít pred vodičom, teraz v podobe nového 12,3-palcového združeného panela s možnosťou prispôsobenia vodičovi pomocou štyroch rôznych režimov: Casual, Smart, Sport a Tough. Štandardom je štvorročný prístup k službám Toyota Smart Connect alebo Toyota Smart Connect+ (podľa stupňa výbavy), ktoré zahŕňajú nonstop navigáciu na báze cloudu a dopravné informácie a trasy v reálnom čase.
Vodič ďalej môže využívať nového palubného asistenta, ktorý rozpoznáva hlasové pokyny (zadávané prirodzeným jazykom, v slovenčine na ovládanie multimédií a rôznych funkcií vozidla. **Ďalej je k dispozícii rad služieb diaľkového ovládania cez mobilnú aplikáciu MyT,** s ktorou vodič môže pomocou smartfónu odomykať a zamykať vozidlo, ovládať klimatizáciu na predhriatie alebo vychladenie kabíny pred jazdou či aktivovať výstražné svetlá. Ceny modelu budú pre slovenských zákazníkov zverejnené už počas tohto mesiaca.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.