BMW je čoraz kontroverznejšie. Nová X7 má rozdelené svetlá, avizuje aj radikálnu zmenu radu 7

Nové BMW X7 M60i xDrive
Vydané  Text: 
Páči sa vám [nové BMW iX](https://www.autoviny.sk/testy/123025/prva-jazda-s-kontroverznym-bmw-ix-xdrive50-za-136-tisic-eur-skvely-podvozok-uplne-ticho-a-ohromny-vykon-taketo-maju-byt-luxusne-elektromobily)? Veľké SUV s výrazným vzhľadom sa stretáva s rôznymi reakciami, ale keď sme ho mali v redakčnom teste, stretávali sme sa prevažne s pozitívnymi reakciami okolia. Na fotkách málokedy vynikne pravý charakter vozidla, ktorý je daný predovšetkým usporiadaním predných partií. Nepochybne si kritické reakcie vyslúži aj modernizované BMW X7, ktoré sa medzičasom stalo najúspešnejším modelom značky BMW v luxusnej triede. Modernizácia sa týka ako estetiky, tak techniky i motorizácií.
Asi najviac zaujme práve úprava vyhotovenia prednej masky a svetlometov. Tie sú odteraz rozdelené do štyroch častí, teda denné svetlá sú od tých stretávacích fyzicky oddelené. Matrixový LED panel so stretávacími a diaľkovými svetlometmi je navyše vizuálne potlačený do úzadia pomocou čiernej farebnej schémy, takže počas dňa vynikajú len úzke elementy denného svietenia hrančiace s kapotou. Verzia M60i ponúkne v porovnaní s východiskovou konfiguráciou M doplnky na karosérii, namiesto chrómu využíva čiernu farbu a disponuje osvetlením prednej masky (Iconic Glow sa dá zadovážiť aj pre verzie bez M paketu).
### Radové šesťvalce aj osemvalec Celkom nové alebo prepracované sú tri motorizácie: * xDrive40i (benzínový radový 6-valec, max. 280 kW/380k, 540 Nm) * M60i xDrive (benzínový V8, 4,4 l, max. 390 kW/530 k, 750 Nm) * a xDrive40d (naftový radový 6-valec, max. 259 kW/352 k, 720 Nm) Najdôležitejším spoločným prvkom všetkých troch motorov je zabudovanie novej generácie 48 V mild hybridnej technológie – zo štartér-generátora umiestneného na výstupe kľukového hriadeľa do prevodovky vzniká dodatočný výkon 9 kW (12 k) a krútiaci moment až 200 Nm. Všetky motory sa spájajú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, ktorá sa dá ovládať aj radiacimi páčkami na volante a obsahuje aj funkciu Sprint. Adaptívny dvojnápravový vzduchový podvozok s elektronicky ovládaným tlmením je súčasťou štandardnej výbavy, takisto ako 7-miestne vyhotovenie interiéru s možnosťou konfigurácie do 6-miestnej verzie, kedy sú v druhom rade len dve sedadlá. Štandardná výbava verzie BMW X7 M60i xDrive obsahuje aj 21-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin a zadný diferenciál M Sport. Modely so 6-valcovými motormi prichádzajú štandardne na 20-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin. BMW X7 je prvým modelom značky, ktorý na požiadanie ponúka možnosť vybaviť vozidlo priamo vo výrobe aj 23-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin. ### Fotogaléria: BMW X7 M60i xDrive [GALLERY id=32184] ### Interiér a nové funkcie Interiér nového BMW X7 už využíva združený obrazový panel, ktorý dva displeje spája pod jeden kompaktný celok. Zatiaľ čo prístrojový panel pred volantom má uhlopriečku 12,3 palca, hlavný stredový až 14,9 palca. Infotainment je postavený na novom operačnom systéme BMW Operating System 8, ktorý, čo chválime, podporuje aj ovládanie cez kruhový ovládač BMW iDrive na stredovej konzole. V kompaktnom BMW radu 2 Active Tourer napríklad tento prvok chýba a vodič sa musí spoliehať iba na presnosť prstov dotýkajúcich sa displeja. Silnou stránkou systému BMW OS 8 má byť Intelligent Personal Assistant, ktorý však podľa všetkého nebude k dispozícii v slovenskom jazyku.
Medzi lákadlá dodávané na požiadanie patria panoramatické sklenené strešné okno Sky Lounge (s LED osvetlením), ozvučenie Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System a novo vytvorený systém Travel & Comfort. Vodič a predný spolujazdec majú k dispozícii aj sedadlá s odvetrávaním a masážnou funkciou. Súčasťou balíka Comfort Package sú vyhrievané sedadlá v druhom a treťom rade ako aj vyhrievaný volant a lakťové opierky vodiča a predného spolujazdca.
Z technického hľadiska modernizované BMW X7 ponúka aj nové asistenčné systémy pre vodiča: Štandardne dodávaný systém Parking Assistant obsahuje aj parkovaciu kameru Reversing Assist Camera a asistenta pri cúvaní Reversing Assistant. Na vozidlách vybavených na požiadanie dodávaným parkovacím asistentom Parking Assistant Professional môže systém Reversing Assistant prevziať šoférovanie a vycúvať s vozidlom na vzdialenosť až 200 metrov. A asistent pri cúvaní s prívesom Trailer Assistant uľahčí ovládanie vozidla s pripojeným prívesom. Nový asistenčný systém Manoeuvre Assistant si dokáže zapamätať viacero parkovacích manévrov s dĺžkou až 200 metrov pre každý z manévrov. Keď sa vozidlo priblíži k zapamätanému štartovaciemu bodu, systém Manoeuvre Assistant prevezme všetky úlohy spojené s ovládaním vozidla vrátane kontroly zrýchľovania, brzdenia a riadenia, ako aj zmeny smeru jazdy vpred či vzad. Vodič sa môže počas celého manévru sústrediť na sledovanie okolia vozidla. Šikovnou funkciou je tiež príplatkový **digitálny kľúč BMW Digital Key Plus**, ktorý umožní zákazníkom odomykať a zamykať ich BMW X7 prostredníctvom mobilného telefónu iPhone pomocou širokopásmovej (UWB) rádiovej technológie s rozšíreným zabezpečením.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!