Zákazníci značky CUPRA budú elitou: spúšťa vlastné metaverzum MetaHype a chce revolúciu v motošporte

Automobilka si dobre uvedomuje, že ľudia považujú elektromobily za nudné, preto chce ponúknuť podstatne viac.
Vydané Text: 

Španielská automobilka CUPRA v týchto dňoch oslavuje štvrté výročie svojho vzniku a pri tejto príležitosti zverejnila svoje plány na tento rok. Automobilka pristúpila k úprave svojej marketingovej komunikácie, takže po novom sa má s pojmom CUPRA spájať nielen emotívnosť, ale aj technologický pokrok. Značka sa chce evidentne profilovať ako technologický líder, čomu zodpovedal aj obsah včerajšej tlačovej konferencie, ktorá sa konala čiastočne v takzvanom metaverze. ### Viac áut a viac priestoru – virtuálneho Štvrté výročie automobilky pripadlo na zaujímavý dátum 22. 2. 2022, čo ľudia v značke považovali za vhodné spojiť s kampaňou **CUPRA X 2**. Španieli mienia v nasledujúcom období znásobiť počet modelov vo svojom portfóliu, avizujujú predovšetkým skorý príchod **komplaktné SUV-kupé s názvom Tavascan** a ďalšie modelu, zrejme výkonnostného kombi alebo shooting brake. Tavascan bude druhý elektromobil značky, prvým je **[CUPRA Born](https://autoviny.sk/obsah/znacka/cupra-born)**. [CUPRA](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/cupra) si už dnes uvedomuje, že emotívnosť, čo má byť jedna z kľúčových vlastností jej výkonnostných automobilov, bude v časoch elektromobility značne obmedzená. Fanúšikovia športovo ladených automobilov totiž popri dizajne karosérie a interiéru oceňujú predovšetkým prejav motora. Elektrické pohony sú nepochybne dostatočne výkonné a umožňujú vozidlám dosahovať mimoriadnu dynamiku, **na druhej strane sú podľa niektorých nudné**. Relatívne tichý pohon s lineárnymi charakteristikami a prudkým nástupom maximálneho krútiaceho momentu v akejkoľvek rýchlosti nepotrebuje prevodovku a otáčky v ňom nezohrávajú významnú úlohu. Preto chce byť CUPRA emotívna najmä po stránke dizajnu, ale podľa vlastných slov zásadne mieni ovplyvniť motoršport ako taký.
Vodič výkonnostného automobilu s headsetom virtuálnej reality na očiach - aj takto si CUPRA predstavuje revolúciu v motoršporte.
V prezentácii, ktorej súčasťou bolo aj **predstavenie vlastného metaverza MetaHype** (prostredie virtuálnej reality), značka odhalila svoju predstavu o šoférovaní áut s pomocou okuliarov virtuálnej alebo rozšírenej reality. Či sa jej naozaj podarí spojiť reálny svet s tým virtuálnym aj na poli motoršportu, alebo či ide len o divoké predstavy marketingových špecialistov, zatiaľ nevieme. Vyzerá to však tak, že automobilka skutočne chce byť považovaná za technologického lídra. MetaHype má však byť aj virtuálnym priestorom, v ktorom sa budú stretávať fanúšikovia značky ako takí, môžu v ňom diskutovať, organizovať spoločenské podujatia alebo jazdiť na autách – vlastne ako vo videohre.
Predstavitelia automobilky však neprezradili všetko, viaceré témy ponechávajú otvorené. Ani do prostredia MetaHype sa zatiaľ nemožno prihlásiť, na stránke metahype.com je iba registračný formulár s prísľubom skorej dostupnosti. ### Dôraz na kybernetickú bezpečnosť Počas virtuálnej konferencie s CEO značky CUPRA **Wayne Griffiths** nás zaujímalo, do akej miery je pre značku dôležitá kybernetická bezpečnosť. **V skutočnosti sú naše investície do kybernetickej bezpečnosti rovnako veľké a dôležité, ako investície do samotnej elektromobility**, potvrdil Griffiths pre Autoviny.sk.
CEO značky CUPRA Wayne Griffiths počas prezentácie CUPRA X 2
Všetky spoločnosti, najmä tie globálne, musia akceptovať investície spojené s ochranou pred kybernetickými hrozbami za kľúčové, predovšetkým v čase všadeprítomnej digitalizácie. Ak má CUPRA úspešne prevádzkovať vlastné metaverzum s tokenmi NFT a blockchainom, musí sa sústrediť aj na zabezpečenie. V hre sú nielen osobné údaje používateľov a zákazníkov, ale aj existencia firmy ako takej.
V rámci metaverza MetaHype bude CUPRA využívať aj tokeny NFT. Čo to presne bude znamenať, zatiaľ nevieme - zrejme pôjde o vstupenky do lukratívneho virtuálneho sveta zákazníkov značky.
Podľa slov Griffithsa CUPRA síce je závislá na technologických riešeniach od materského koncernu Volkswagen, ale bezpečnosť rieši aj po vlastnej linke. V praxi to má znamenať, že priamo v Barcelone má tím softvérových špecialistov, ktorí sa zaoberajú práve kyberbezpečnosťou.
Virtuálne prostredie metaverzia MetaHype je v podstate ostrov s vyznačenými lokalitami




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.