AKTUÁLNE: Hyundai pravdepodobne ukončil vývoj spaľovacích motorov. Toto tomu napovedá

Zmeny, ktoré v posledných týždňoch prebiehajú naprieč automobilkou Hyundai sú pravdepodobne z dôvodu kompletného presmerovania výroby kórejských modelov. Už skôr bolo známe, že rady manažmentu opúšťa najdôležitejší človek N divízie, Albert Biermann. Teraz sa však zdá, že jeho odchod môže byť spojený aj s ďalšími zmenami.
Vydané  Text: 

### Zdroje majú vo veci jasno Kórejské periodiká [Business Korea](http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=84657) a [The Korea Economic Daily](https://www.kedglobal.com/newsView/ked202112230013?lang=) s odvolaním na svoje zdroje vo vnútri automobilky totiž informujú o pomerne prekvapivom kroku. Hyundai mal kompletne ukončiť vývoj spaľovacích motorov a uzatvoriť svoje vývojové centrum. Z neho sa vraj už stalo vývojové centrum pre elektrifikáciu a vývoj batérií s tým, že vývoj spaľovacích motorov úplne skončil. Pomerne prekvapivý krok má však podporu aj z vnútra automobilky. Nový šéf výskumu a vývoja Hyundai, Park Chung-Kook, totiž svojim zamestnancom rozposlal mail, v ktorom jasne povedal, že elektrifikácia je pre budúcnosť automobilky nevyhnutná. ### Už len elektrické autá?
Jeho slová navyše jasne naznačujú, že Hyundai už nepočíta s vývojom motorov na fosílne palivá. Je teda dosť možné, že sa automobilka pridáva k viacerým svetovým značkám, ktoré aj vďaka nátlaku jednotlivých parlamentov naprieč celým svetom končia alebo už skončili vývoj spaľovacích motorov. Krok s ukončením vývoja spaľovacích motorov je prekvapivý aj pri pohľade na niekdajšie plány automobilky. Pred časom sa totiž hovorilo o tom, že Hyundai bude len v Európe ponúkať výhradne elektrické modely až od roku 2035. Ukončenie vývoja klasických motorov už teraz, je tak veľkým škrtom cez tieto plány. Ak by sa automobilka totiž spoliehala len na aktuálnu techniku, respektíve techniku, ktorú do dnešného dňa stihla vyvinúť, už v roku 2030 by sme mohli mať problém s kúpou nového Hyundai s konvenčným pohonom.
### Nielen Európa… Ďalším dôvodom, prečo je tento krok obrovským prekvapením je, že Hyundai mal v pláne ukončiť predaj konvenčných áut len na európskom trhu. A to samozrejme kvôli prísnym nariadeniam Európskej rady. Tým, že sa ale uzatvorilo celé vývojové centrum spaľovacích motorov, je zrejmé, že prechod na elektrickú mobilitu bude mať globálny charakter. Či sú tieto správy skutočne pravdivé sa dozvieme až v priebehu času.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.