Elektrické Géčko je tu! Concept EQG svojej legendárnej predlohe nezostáva nič dlžné a nestráca nič zo svojich schopností

Vízia sa stáva realitou. Elektrifikácii sa nevyhlo ani surové G-Class od Mercedes-Benz. Štúdia Concept EQG je predzvesťou blízkej budúcnosti a musíme povedať, že vyzerá naozaj neskutočne!
Vydané  Text: 

Mercedes-Benz na aktuálne prebiehajúcej autoshow IAA Münich Mobility Show predstavil hneď niekoľko elektrických modelov. Medzi nimi nechýbal ani Concept EQG. Ide o elektrické pokračovanie legendárneho modelu G, ktorý sa čoskoro bude dať pripojiť do zásuvky. Auto pritom nestráca nič zo svojich terénnych schopností.
### Blízka budúcnosť už len v znamení elektriny **Mercedes-Benz prototypom Concept EQG poukazuje na blízku sériovú výrobu elektrického Géčka**. Elektrický model si od svojho konvenčného predchodcu vypožičal viaceré nezameniteľné prvky. Ide predovšetkým o surové tvary karosérie či vynikajúci pohon. Tieto prvky prepojil s tým najlepším čo poskytuje EQ rodina značky. Vznikol tak unikátny terénny elektromobil, ktorý na aktuálnom trhu nemá konkurenciu. Už počas svetovej premiéry aktuálnej generácie G-Class v roku 2018, vtedajší predseda predstavenstva Daimler AG, Dieter Zetsche, jasne povedal, že ani tento legendárny model neunikne elektrifikácii. O tri a pol roka neskôr sa jeho slová napĺňajú. Elektrifikácia modelu G má napomôcť automobilke k uhlíkovej neutralite a naplniť víziu z „Aj elektrické“ na „Iba elektrické“.
### Nezameniteľné tvary v spojení s elektrickou technikou **Concept EQG si teda z Géčka prepožičal svojský štýl. Zostali zachované všetky dôležité línie karosérie, smerové svetlá, vystupujúce kľučky či dokonca miesto na rezervné koleso na 5. dverách**. V tomto prípade, sa tu však nenachádza rezerva, ale odkladacia schránka, ktorá má pripomínať nabíjací wallbox. V nej môžu byť uložené napríklad nabíjacie káble, ktoré by sa inak museli schovávať v kufri samotnom. Prvky, ktoré do novej štúdie robustného elektromobilu preniesla rodina EQ nájdeme predovšetkým v prednej časti. Klasické kruhové svetlomety zostali zachované. Avšak predná maska bola nahradená panelom, pod ktorým je ukryté 3D logo značky a taktiež LED diódy, ktoré majú evokovať pôvodnú podobu masky. **Štúdia Concept EQG je postavaná na obrovských 22-palcových diskoch kolies z hliníkovej zliatin**y, ktoré boli špeciálne navrhnuté pre tento model. Zaujímavým prvkom je taktiež aj pohľad zvrchu. **Na streche sa** totiž **nachádza odkaz na samotnú triedu G-Class v podaní obrovského písmena G**.
### 4×4 so štyrmi elektromotormi Svoje terénne schopnosti chce Concept EQG naplno ukázať aj pohonom a a špičkovou technikou. **Auto je postavené na hliníkovom ráme s nezávislým zavesením predných kolies a s tuhou zadnou nápravou. Každé z kolies má samostatný elektromotor vďaka čomu je možné využiť elektrický pohon 4×4 naplno**. Elektrické terénne schopnosti je možné aktivovať vďaka **dvojstupňovej prevodovke s radením.** Takéto riešenie má v konečnom dôsledku pozitívny dopad na prechod terénom a dokáže z elektromotorov vyžmýkať všetok potenciál. Aby bolo jasné, že nejde len o mestskú leštenku, Mercedes-Benz chce svoje elektrické G podrobiť aj jednej z najťažších skúšok vo svete offroadu. **Sériová podoba EQG plánuje čeliť výzve na legendárnej testovacej trati Schöckl v Grazi**. Tento 5,6 kilometra dlhý offroad úsek má na niektorých miestach sklon až 60 stupňov a je považovaný za jednu z najťažších tratí podobného druhu na svete. Po jeho úspešnom zdolaní by malo EQG dostať označenie „Schöckl proved“, ktorý je pre túto modelovú radu povinnosťou.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.