Hyundai IONIQ 5 spája estetiku a funkčnosť! Toto sú detaily, ktoré neponúka žiadne iné auto na trhu:

Objavte s nami to najzaujímavejšie na modeli Hyundai IONIQ 5!
Vydané  Text: 

V našej redakcii mávame na tému automobilového dizajnu siahodlhé diskusie. Často pritom rozoberáme, ako by vlastne mal dobrý dizajn vyzerať. Ide len o estetiku? Ani náhodou! **V angličtine dizajn pojednáva nielen o tom, či výsledný produkt lahodí oku, ale význam má aj funkčnosť a praktická stránka.** V prvej časti nášho seriálu s modelom Hyundai IONIQ 5 sa pozrieme na zaujímavé prvky, ktoré prináša táto dlho očakávaná novinka do sveta automobilov. **V mnohých oblastiach je totiž IONIQ 5 jedinečný, originálny a prináša vlastný pohľad na automobilovú budúcnosť.**
S dĺžkou 4 635 mm, šírkou 1 890 mm a výškou 1 605 na rázvore s dĺžkou 3 000 mm prináša model IONIQ 5 medzi crossovery strednej veľkosti priestor porovnateľný s luxusnými limuzínami.
### BUDÚCNOSŤ INŠPIROVANÁ MINULOSŤOU Čo vám pri pohľade na IONIQ 5 napadne ako prvé? Svet Blade Runnera, filmový DeLorean či Lancia Delta? Dizajnérom sa podarilo vytvoriť auto, ktoré vyzerá futuristicky a retro zároveň. Akoby prišlo zo sveta vedeckej fantastiky 80. rokov. Dominujú ostré línie, hladké plochy a čistota tvarov. Oficiálna inšpirácia pochádza z konceptu Hyundai 45 či pôvodného modelu Pony zo sedemdesiatych rokov minulého storočia. **IONIQ 5 tak pripomína 45-ročnú cestu automobilky** až do momentu, kým sa stala súčasťou životného štýlu svojich zákazníkov, a zároveň vytvára prepojenie minulosti so súčasnosťou s presahom do budúcnosti. Ide o nový pohľad na nadčasový dizajn, čo je téma, ktorá sa bude rozširovať spolu s rozmachom modelového radu značky IONIQ.
Nech už vám model IONIQ 5 pripomína čokoľvek, samotný Hyundai nezabúda ani na vlastný podpis, ktorý si so žiadnym iným autom na trhu rozhodne nepomýlite. **Na mysli máme predovšetkým jedinečnú grafiku svetlometov s názvom Parametric Pixel.** Celkový vzhľad plný ostrých hrán a geometrických tvarov tak elegantne dotvára štvorcová sieť svetelných bodov (pixlov).
Neďaleko hlavných svetlometov sa skrývajú ďalšie technológie, ktoré splývajú s dizajnom a nerušia tak ucelený vzhľad vozidla. Keďže ide o elektrické vozidlo, **všetky dôležité senzory a radary mohli byť umiestnené na mieste, kde by sa v prípade vozidla so spaľovacím motorom nachádzala klasická maska chladiča.** Tento nadbytočný priestor tak Hyundai elegantne využil na integráciu hardvéru pre asistenčné a bezpečnostné systémy.
Súčasťou výbavy modelu IONIQ 5 môže byť aj ekologická strecha so solárnymi panelmi. Ročne tak môžete prejsť aj 1 300 km na energiu získanú zo slnka.
Nové využitie pre prednú masku však nie je ani zďaleka jediným príkladom šikovného návrhu IONIQu 5. Pri aute na elektrický pohon hrá dôležitú úlohu aj aerodynamika, ktorej venovali mimoriadnu pozornosť. **Predná časť prvý raz dostala škrupinovú kapotu minimalizujúcu škáry na karosérii** a v kombinácii so špeciálnym nárazníkom v tvare V s aktívnymi otvormi usmerňujú aerodynamické prúdenie. Zapustené kľučky dverí potom vytvárajú plynulý povrch, ktorý spoločne so zadným spojlerom zlepšuje obtekanie vzduchu okolo auta. Aerodynamicky upravené sú aj disky odrážajúce dizajn Parametric Pixel, ktoré sa ponúkajú vo veľkorysom priemere až 20 palcov.
### OD PODLAHY Hyundai IONIQ 5 bol od samotného začiatku navrhovaný ako vozidlo s elektrickým pohonom. **Vďaka použitiu špeciálne vyvinutej platformy pre batériové modely E-GMP tak získali konštruktéri a dizajnéri nové kreatívne možnosti,** ktoré by v prípade auta so spaľovacím motorom neboli uskutočniteľné.
V triede stredne veľkých crossoverov tak IONIQ 5 **ponúka skutočne netradičné proporcie s extrémne dlhým rázvorom kolies** na úrovni 3 000 mm. Podobný údaj ponúkajú už len luxusné prezidentské limuzíny. Platforma umožnila konštruktérom umiestniť kolesá do viac do rohov karosérie, čo sa pozitívne premietlo nielen do jazdných vlastností, ale tiež do množstva ponúkaného vnútorného priestoru pre cestujúcich.
Rovná podlaha a nafúknutá kabína umožnila čarovať s priestorom. Už pri pohľade na fotografie je jasné, že interiér modelu IONIQ 5 sa vymyká všetkému, na čo sme v tejto triede zvyknutí. Autonómna budúcnosť a možnosti novej platformy inšpirovali dizajnérov k vytvoreniu úplne nového interiérového konceptu pre osobné vozidlá. **Vnútro sa tak nesie v duchu obývacieho priestoru Living Space,** ktorú najviac stelesňuje inovatívna stredová konzola Universal Island s možnosťou pozdĺžneho posúvania v rozsahu až 140 mm.
Viac možností pohybu a vzdušnosti ponúka rovná podlaha medzi vodičom a spolujazdcom.
Universal Island, spolu s rovnou podlahou, pod ktorou sa nachádzajú batérie, vytvára v interiéri vozidla viac voľnosti pohybu. Vďaka vzdušnosti interiéru tak môže vodič bez problémov prejsť na sedadlo spolujazdca, v ceste mu totiž nestojí klasická palubná doska ani vysoký stredový tunel. **Obývačku majú pripomínať aj samotné materiály či pohodlné sedadlá,** ktoré poskytujú výrazné sklápanie aj s opierkou pre nohy. Interiér modelu IONIQ 5 tak môže slúžiť aj ako miesto pre odpočinok. To však nie je ani zďaleka všetko, čo nový interiér ponúka. Materiálom, zaujímavým funkciám a vychytávkam v interiéri sa budeme venovať v ďalšej časti seriálu s modelom Hyundai IONIQ 5.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.