Jedno nemá v základnej výbave ani rádio! Ktoré lacné auto je naozaj lepšie? Fabia, Yaris alebo i20? (slovenské výbavy a ceny)
AKTUALIZOVANÉ – V našom novom seriáli sa venujeme porovnávaniu konkurenčných automobilov z hľadiska ich cien a výbavy. Dnes sa venujeme Škode Fabia, Toyote Yaris a Hyundaiu i20.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Ak si dnes hľadáte nové lacné auto karosérie hatchback s moderným balíkom výbavy, modely Yaris, Fabia a i20 prichádzajú na zhodnotenie medzi prvými. Trh ponúka ešte viac vozidiel, ktoré týmto trom konkurujú, napríklad Kiu Rio, Ford Fiesta, Citroën C3, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, Suzuki Swift či Renault Clio. Niektoré modely sú jednoznačnými konkurentmi, iné sa od líšia proporciami i celkovým charakterom, avšak patria do rovnakého vreca.
Charakterovo sa trocha líšia aj Fabia, Yaris a i20 – zatiaľ čo Fabia je prioritne vnímaná ako rodinné auto s obrovským batožinovým priestorom až 380 litrov, Yaris a i20 preferujú mladšie publikum so zvýšeným záujmom o dynamickú jazdu a zábavu za volantom. Pritom prvý, druhý ani tretí model v ničom z uvedeného vyslovene nezaostáva, sú to univerzálne autá pre každého. Výber toho správneho vozidla je obyčajne vecou ceny, vkusu, osobných preferencií a názoru na značku ako takú, preto sa teraz spolu pozrime na objektívne rozdiely medzi vozidlami – ceny, rozsahy výbav v základnej a plnej výbave, rozmery a základné technické údaje.
Porovnanie cien
V tabuľke nižšie nájdete oficiálne cenníkové ceny jednotlivých konkurenčných modelov aj s cenami ich úrovní výbav. Pripomíname, že ide o štandardné cenníkové ceny bez akcií, zliav, bonusov a iných zvýhodnení, ktoré obyčajne vedia cenníkové ceny znížiť o stovky až tisíce eur. Takisto nezohľadňujeme edície a dočasne ponúkané výbavy.
Model \ Cena (názov výbavy) | ||||
Škoda Fabia | 11 760 € (Active) | 12 560 € (Ambition) | 14 760 € (Style) | |
Toyota Yaris | 12 790 € (Active) | 13 690 € (Comfort) | 18 90 € (Executive) | 18 90 € (Selection Style) |
Hyundai i20 | 11 990 € (Classic) | 13 190 € (Comfort) | 15 090 € (Family) | 17 990 € (Style) |
Z uvedeného vyplýva, že najlacnejšia v základnej výbave je Škoda Fabia, nasledovaná Hyundaiom i20 a najvyššiu základnú cenu má Toyota Yaris. Avšak na tomto základe nemožno hodnotiť samotné vozidlá, pretože sa líšia základnou výbavou a motorizáciami.
Porovnanie ponúkaných motorov a prevodoviek
Všetky modely sa dnes ponúkajú výhradne s benzínovými motormi a pohonom predných kolies. Verzie pohonu plug-in hybrid k dispozícii nie sú, ale Toyota ponúka hybrid, ktorý nie je potrebné ani možné nabíjať káblom.
Škoda Fabia | Motor | Max. výkon a max. krútiaci moment | Prevodovka | Poznámka |
1.0 MPI, trojvalec bez turba | 48 kW, 65 koní, 93 Nm | 5 st. manuálna | ||
1.0 MPI, trojvalec bez turba | 59 kW, 80 koní, 93 Nm | 5 st. manuálna | Vyžaduje jazdu vo vyšších otáčkach | |
1.0 TSI, trojvalec s turbom | 70 kW, 95 koní, 175 Nm | 5 st. manuálna | ||
1.0 TSI, trojvalec s turbom | 81 kW, 110 koní, 200 Nm | 6 st. manuál alebo 7 st. automat | Náš tip |
Toyota Yaris | Motor | Max. výkon a max. krútiaci moment | Prevodovka | Poznámka |
1.0 VVT-i, trojvalec bez turba | 53 kW, 72 koní, 93 Nm | 5 st. manuálna | ||
1.5 Dynamic Force, trojvalec bez turba | 92 kW, 125 koní, 153 Nm | 6 st. manuálna alebo CVT prevodovka | ||
1.5 Hybrid Dynamic Force, trojvalec bez turba s dvomi elektrickými motormi | 68 kW, 88 koní, 120 Nm | e-CVT prevodovka | Náš tip; Dokáže jazdiť aj na elektrinu, ale na stovky metrov až zopár km; CVT prevodovka sa ovláda ako automatická |
Hyundai i20 | Motor | Max. výkon a max. krútiaci moment | Prevodovka | Poznámka |
1.2i, štvorvalec bez turba | 62 kW, 84 koní, 118 Nm | 5 st. manuálna | ||
1.0 T-GDi, trojvalec s turbom | 74 kW, 100 koní, 172 Nm | 6 st. manuál alebo 7 st. automat | ||
1.0 T-GDi MHEV, trojvalec s turbom, mild-hybrid | 74 kW, 100 koní, 172 Nm | 6 st. manuál alebo 7 st. automat | Náš tip: Napriek tomu, že má papierovo slabší výkon, má lepšie sprevodovanie ako 88 kW verzia a hravo si poradí aj s diaľničnými rýchlosťami. | |
1.0 T-GDi MHEV, trojvalec s turbom, mild-hybrid | 88 kW, 120 koní, 172 Nm | 6 st. manuál alebo 7 st. automat |
Porovnanie rozmerov a proporcií
Model | Dĺžka × šírka × výška | Rázvor | Batožinový priestor základ/max | Hmotnosť min. |
Škoda Fabia | 4 108 × 1 780 × 1 459 mm | 2 564 mm | 380 / 1 190 | 1 122 kg |
Toyota Yaris | 3 940 × 1 745 × 1 500 mm | 2 560 mm | 268 | 960 kg |
Hyundai i20 | 4 040 × 1 775 × 1 450 mm | 2 580 mm | 352 / 1165 | 1 113 kg |
Porovnanie základných výbav
Položka výbavy \ Model | Škoda Fabia Active | Toyota Yaris Active | Hyundai i20 Classic | Poznámka |
Rádio s Bluetooth | áno, 6,5″ displej Swing | áno, 7″ displej Toyota Touch 2 | nie, až vo výbave Comfort alebo za príplatok 500 € (Classic Pack) | |
Tempomat | nie, za príplatok 680 € | Inteligentný adaptívny tempomat (IACC) | áno, s obmedzovačom | |
Alarm vybočenia z pruhu | áno | áno | áno | |
Udržiavanie v pruhu | áno, LANE ASSIST | áno, LTA | áno, LKA | |
Manuálna klimatizácia | nie, až od výbavy Ambition | áno | nie, je za príplatok 600 € alebo vo výbave Comfort | |
Automatická klimatizácia | nie, až vo výbave Style | v hybride v sérii | nie, až od výbavy Family | |
Predné LED svetlomety | áno, denné aj stretávacie | iba denné LED, vo vyššej výbave Executive sú Bi-LED |
nie, v najvyššej výbave Style sú FULL LED | |
Parkovacie senzory | nie, až vo výbave Style, resp. Ambition za doplatok 580 € | nie, až od výbavy Executive za príplatok 1200 € (paket VIP) | nie, až od výbavy Comfort | |
Cúvacia kamera | nie, vo výbave Ambition za doplatok 575 € | nie, až od výbavy Comfort | nie, až od výbavy Family | |
Bezkľúčové odomykanie a štart | nie, až od výbavy Ambition za doplatok 421 € (KESSY FULL) | nie, až od výbavy Executive (Smart Entry & Start) | nie | |
Z hľadiska ponuky základnej výbavy sú na tom porovnávané autá podobne, ale najviac evidentne ponúka Toyota Yaris. Od Fabie je drahšia o rovných tisíc eur (12 790 €), ale ponúka adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu aj 7-palcový dotykový displej.
Je prekvapivé, že Hyundai i20 nemá v úplnom základe ráno ani klimatizáciu, na druhej strane Fabii chýba tempomat a klimatizácia, žiadne z vozidiel v základnej výbave neponúka parkovacie senzory a cúvaciu kameru.
Pripomeňme si však fakt, že ani na Slovensku sa autá obyčajne nekupujú v základnej výbave, zvyčajne sú na sklade vozidlá s doplnkovou či bonusovou výbavou so zachovaním nízkej ceny a tam už vedia všetky tri vozidlá ponúknuť dosť. Azda iba Hyundai i20 neponúka bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Je to maličkosť, no Yaris aj Fabia takéto funkcie ponúkajú.
Záruka
Model | Záruka |
Škoda Fabia | 5 rokov / 100 000 km (možnosť predĺženia na 150 000 km za 198 €) |
Toyota Yaris | 3 roky / 100 000 km (možnosť predĺženia +2 roky) + 5 rokov na karosériu a hybridné ústrojenstvo |
Hyundai i20 | 5 rokov / neobmedzené km |
Ktoré auto?
Ak ste čakali, že vám poskytneme jednoznačnú odpoveď na to, ktoré auto by ste si mali kúpiť, sklameme vás. Ako sme napísali vyššie, rozhodovanie je vecou ceny, vkusu, osobných preferencií a názoru na značku ako takú. Z porovnania základných výbav najlepšie vychádza Toyota Yaris, je však od konkurentov o niečo drahšia. Záleží na tom, čo od svojho auta očakávate, ale každý z modelov dokáže plniť každodenné úlohy ako rodiny, tak jednotlivcov. Fabia vyniká praktickými riešeniami Simply Clever, Toyota Yaris hybridným pohonom s nízkou spotrebou benzínu a Hyundai i20 zasa svojím mladíckym agresívnym charakterom, kvalitným interiérom a univerzálnosťou.
Aby sme vám uľahčili rozhodovanie, prikladáme odkazy na naše články o týchto vozidlách:
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.Malá senzácia
Toto bude váš prvý elektromobil! Nová lacná Škoda Epiq: Cena, dostupnosť, fotky a všetky informácie o novinke
V predaji bude už budúci rok a očakáva sa, že základná cena bude iba 25-tisíc eur. Ide pritom o batériou poháňaná elektromobil veľkosti Škody Kamiq.
Kompaktné SUV bude silným hráčom na trhu, keďže veľkosťou prekoná aj Citroen e-C3 a Renault 5.