Jedno nemá v základnej výbave ani rádio! Ktoré lacné auto je naozaj lepšie? Fabia, Yaris alebo i20? (slovenské výbavy a ceny)
AKTUALIZOVANÉ – V našom novom seriáli sa venujeme porovnávaniu konkurenčných automobilov z hľadiska ich cien a výbavy. Dnes sa venujeme Škode Fabia, Toyote Yaris a Hyundaiu i20.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ

Ak si dnes hľadáte nové lacné auto karosérie hatchback s moderným balíkom výbavy, modely Yaris, Fabia a i20 prichádzajú na zhodnotenie medzi prvými. Trh ponúka ešte viac vozidiel, ktoré týmto trom konkurujú, napríklad Kiu Rio, Ford Fiesta, Citroën C3, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, Suzuki Swift či Renault Clio. Niektoré modely sú jednoznačnými konkurentmi, iné sa od líšia proporciami i celkovým charakterom, avšak patria do rovnakého vreca.
Charakterovo sa trocha líšia aj Fabia, Yaris a i20 – zatiaľ čo Fabia je prioritne vnímaná ako rodinné auto s obrovským batožinovým priestorom až 380 litrov, Yaris a i20 preferujú mladšie publikum so zvýšeným záujmom o dynamickú jazdu a zábavu za volantom. Pritom prvý, druhý ani tretí model v ničom z uvedeného vyslovene nezaostáva, sú to univerzálne autá pre každého. Výber toho správneho vozidla je obyčajne vecou ceny, vkusu, osobných preferencií a názoru na značku ako takú, preto sa teraz spolu pozrime na objektívne rozdiely medzi vozidlami – ceny, rozsahy výbav v základnej a plnej výbave, rozmery a základné technické údaje.
Porovnanie cien
V tabuľke nižšie nájdete oficiálne cenníkové ceny jednotlivých konkurenčných modelov aj s cenami ich úrovní výbav. Pripomíname, že ide o štandardné cenníkové ceny bez akcií, zliav, bonusov a iných zvýhodnení, ktoré obyčajne vedia cenníkové ceny znížiť o stovky až tisíce eur. Takisto nezohľadňujeme edície a dočasne ponúkané výbavy.
Inzercia
Model \ Cena (názov výbavy) | ||||
Škoda Fabia | 11 760 € (Active) | 12 560 € (Ambition) | 14 760 € (Style) | |
Toyota Yaris | 12 790 € (Active) | 13 690 € (Comfort) | 18 90 € (Executive) | 18 90 € (Selection Style) |
Hyundai i20 | 11 990 € (Classic) | 13 190 € (Comfort) | 15 090 € (Family) | 17 990 € (Style) |
Z uvedeného vyplýva, že najlacnejšia v základnej výbave je Škoda Fabia, nasledovaná Hyundaiom i20 a najvyššiu základnú cenu má Toyota Yaris. Avšak na tomto základe nemožno hodnotiť samotné vozidlá, pretože sa líšia základnou výbavou a motorizáciami.



Porovnanie ponúkaných motorov a prevodoviek
Všetky modely sa dnes ponúkajú výhradne s benzínovými motormi a pohonom predných kolies. Verzie pohonu plug-in hybrid k dispozícii nie sú, ale Toyota ponúka hybrid, ktorý nie je potrebné ani možné nabíjať káblom.
Škoda Fabia | Motor | Max. výkon a max. krútiaci moment | Prevodovka | Poznámka |
1.0 MPI, trojvalec bez turba | 48 kW, 65 koní, 93 Nm | 5 st. manuálna | ||
1.0 MPI, trojvalec bez turba | 59 kW, 80 koní, 93 Nm | 5 st. manuálna | Vyžaduje jazdu vo vyšších otáčkach | |
1.0 TSI, trojvalec s turbom | 70 kW, 95 koní, 175 Nm | 5 st. manuálna | ||
1.0 TSI, trojvalec s turbom | 81 kW, 110 koní, 200 Nm | 6 st. manuál alebo 7 st. automat | Náš tip |
Toyota Yaris | Motor | Max. výkon a max. krútiaci moment | Prevodovka | Poznámka |
1.0 VVT-i, trojvalec bez turba | 53 kW, 72 koní, 93 Nm | 5 st. manuálna | ||
1.5 Dynamic Force, trojvalec bez turba | 92 kW, 125 koní, 153 Nm | 6 st. manuálna alebo CVT prevodovka | ||
1.5 Hybrid Dynamic Force, trojvalec bez turba s dvomi elektrickými motormi | 68 kW, 88 koní, 120 Nm | e-CVT prevodovka | Náš tip; Dokáže jazdiť aj na elektrinu, ale na stovky metrov až zopár km; CVT prevodovka sa ovláda ako automatická |
Hyundai i20 | Motor | Max. výkon a max. krútiaci moment | Prevodovka | Poznámka |
1.2i, štvorvalec bez turba | 62 kW, 84 koní, 118 Nm | 5 st. manuálna | ||
1.0 T-GDi, trojvalec s turbom | 74 kW, 100 koní, 172 Nm | 6 st. manuál alebo 7 st. automat | ||
1.0 T-GDi MHEV, trojvalec s turbom, mild-hybrid | 74 kW, 100 koní, 172 Nm | 6 st. manuál alebo 7 st. automat | Náš tip: Napriek tomu, že má papierovo slabší výkon, má lepšie sprevodovanie ako 88 kW verzia a hravo si poradí aj s diaľničnými rýchlosťami. | |
1.0 T-GDi MHEV, trojvalec s turbom, mild-hybrid | 88 kW, 120 koní, 172 Nm | 6 st. manuál alebo 7 st. automat |



Porovnanie rozmerov a proporcií
Model | Dĺžka × šírka × výška | Rázvor | Batožinový priestor základ/max | Hmotnosť min. |
Škoda Fabia | 4 108 × 1 780 × 1 459 mm | 2 564 mm | 380 / 1 190 | 1 122 kg |
Toyota Yaris | 3 940 × 1 745 × 1 500 mm | 2 560 mm | 268 | 960 kg |
Hyundai i20 | 4 040 × 1 775 × 1 450 mm | 2 580 mm | 352 / 1165 | 1 113 kg |



Porovnanie základných výbav
Položka výbavy \ Model | Škoda Fabia Active | Toyota Yaris Active | Hyundai i20 Classic | Poznámka |
Rádio s Bluetooth | áno, 6,5″ displej Swing | áno, 7″ displej Toyota Touch 2 | nie, až vo výbave Comfort alebo za príplatok 500 € (Classic Pack) | |
Tempomat | nie, za príplatok 680 € | Inteligentný adaptívny tempomat (IACC) | áno, s obmedzovačom | |
Alarm vybočenia z pruhu | áno | áno | áno | |
Udržiavanie v pruhu | áno, LANE ASSIST | áno, LTA | áno, LKA | |
Manuálna klimatizácia | nie, až od výbavy Ambition | áno | nie, je za príplatok 600 € alebo vo výbave Comfort | |
Automatická klimatizácia | nie, až vo výbave Style | v hybride v sérii | nie, až od výbavy Family | |
Predné LED svetlomety | áno, denné aj stretávacie | iba denné LED, vo vyššej výbave Executive sú Bi-LED |
nie, v najvyššej výbave Style sú FULL LED | |
Parkovacie senzory | nie, až vo výbave Style, resp. Ambition za doplatok 580 € | nie, až od výbavy Executive za príplatok 1200 € (paket VIP) | nie, až od výbavy Comfort | |
Cúvacia kamera | nie, vo výbave Ambition za doplatok 575 € | nie, až od výbavy Comfort | nie, až od výbavy Family | |
Bezkľúčové odomykanie a štart | nie, až od výbavy Ambition za doplatok 421 € (KESSY FULL) | nie, až od výbavy Executive (Smart Entry & Start) | nie | |
Z hľadiska ponuky základnej výbavy sú na tom porovnávané autá podobne, ale najviac evidentne ponúka Toyota Yaris. Od Fabie je drahšia o rovných tisíc eur (12 790 €), ale ponúka adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu aj 7-palcový dotykový displej.
Je prekvapivé, že Hyundai i20 nemá v úplnom základe ráno ani klimatizáciu, na druhej strane Fabii chýba tempomat a klimatizácia, žiadne z vozidiel v základnej výbave neponúka parkovacie senzory a cúvaciu kameru.
Pripomeňme si však fakt, že ani na Slovensku sa autá obyčajne nekupujú v základnej výbave, zvyčajne sú na sklade vozidlá s doplnkovou či bonusovou výbavou so zachovaním nízkej ceny a tam už vedia všetky tri vozidlá ponúknuť dosť. Azda iba Hyundai i20 neponúka bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Je to maličkosť, no Yaris aj Fabia takéto funkcie ponúkajú.



Záruka
Model | Záruka |
Škoda Fabia | 5 rokov / 100 000 km (možnosť predĺženia na 150 000 km za 198 €) |
Toyota Yaris | 3 roky / 100 000 km (možnosť predĺženia +2 roky) + 5 rokov na karosériu a hybridné ústrojenstvo |
Hyundai i20 | 5 rokov / neobmedzené km |
Ktoré auto?
Ak ste čakali, že vám poskytneme jednoznačnú odpoveď na to, ktoré auto by ste si mali kúpiť, sklameme vás. Ako sme napísali vyššie, rozhodovanie je vecou ceny, vkusu, osobných preferencií a názoru na značku ako takú. Z porovnania základných výbav najlepšie vychádza Toyota Yaris, je však od konkurentov o niečo drahšia. Záleží na tom, čo od svojho auta očakávate, ale každý z modelov dokáže plniť každodenné úlohy ako rodiny, tak jednotlivcov. Fabia vyniká praktickými riešeniami Simply Clever, Toyota Yaris hybridným pohonom s nízkou spotrebou benzínu a Hyundai i20 zasa svojím mladíckym agresívnym charakterom, kvalitným interiérom a univerzálnosťou.
Aby sme vám uľahčili rozhodovanie, prikladáme odkazy na naše články o týchto vozidlách:

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo
V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.
Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.AKTUALITA
Emisná norma EURO 7 je schválená ministrami únie. Je prísna, ale automobilky nezničí
Nové emisné limity pre osobné aj nákladné autá nie sú tak prísne ako v pôvodnom návrhu Európskej komisie. Podarilo sa zjednať aj dlhší časový rámec pre zavedenie normy.
Nariadenie napokon schválili aj krajiny, ktoré sa proti nemu spočiatku vyjadrili protest.SERVIS
Budú všetky nové autá na Slovensku už len s automatickou prevodovkou? Prečo?
Žijeme posledné roky, kedy je možné kúpiť nové auto s manuálnou prevodovkou.
Je to prirodzený vývoj alebo nutnosť vynútená reguláciou automobilového trhu?Zákon EÚ o čipoch je už v platnosti. Tri piliere majú zastaviť USA a Čínu
Európa sa nemieni vzdať trhu s čipmi bez boja a chce výrazne rozšíriť svoj domáci priemysel. Zatiaľ na to vyčlenila 3,3 miliardy eur.
Takzvaný Chip Act má výrazne pomôcť pri efektívnej obrane proti expanzii USA a Číny.LEGISLATÍVA
Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)
Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.
Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/hRepublika elektromobily motoristom vnucovať nechce. Zákaz spaľovacích motorov považuje za utópiu
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
ODPORÚČAME
Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách
Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.
Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.Hlas-SD reguláciu automobilov kategoricky odmieta. Individuálnu dopravu prirovnáva k ľudskému právu slobody
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
AUTOPRIEMYSEL
Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov
Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.
Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.AKTUALITY
Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy
Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.
Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.