Toyota a CaetanoBus uvádzajú bezemisné autobusy pod spoločnou značkou

Portugalský výrobca autobusov CaetanoBus a spoločnosť Toyota oznámili, že uvedú pod spoločnou značkou akumulátorový mestský autobus e.City Gold a elektrický autobus na palivové články H2.City Gold.
Vydané  Text: 

Toyota Motor Europe sa venuje začleňovaniu technológie palivových článkov vrátane súprav palivových článkov, vodíkových zásobníkov a ďalších kľúčových komponentov do vodíkových mestských autobusov firmy CaetanoBus už od roku 2019. V decembri 2020 následne **Toyota Caetano Portugal** (TCAP) vstúpila ako akcionár do firmy CaetanoBus s cieľom podporiť rýchlu expanziu kľúčových aktivít výroby, vývoja a predaja bezemisných autobusov. Portugalský výrobca počas minulého roka posilnil svoje zastúpenie na medzinárodnej scéne formou prudko rastúceho predaja bezemisných autobusov po celej Európe. „*Spojením našich značiek rozširujeme dlhodobú partnerskú spoluprácu s Toyotou na celé odvetvie bezemisných autobusov. To nám umožňuje demonštrovať jednak technické schopnosti a doplňujúce sa technológie, ale aj dokonalé zladenie firiem na ceste k dekarbonizácii*,“ uviedol **José Ramos, prezident spoločnosti CaetanoBus**.
**H2.City Gold je elektrický autobus CaetanoBus poháňaný vodíkom** s využitím systému palivových článkov od Toyoty. Mestský autobus disponuje dojazdom 400 km a jeho natankovanie nezaberie viac než 9 minút. Vozidlo predstavuje prvý krok v rámci stratégie co-brandingu, ktorej súčasťou je aj čisto elektrický autobus e.City Gold. Kľúčovou súčasťou tejto stratégie spojenia značiek je zmena v označovaní vozidiel, ktoré budú po novom používať logo Caetano aj logo Toyota s odkazom na vysokú známosť značky Toyota medzi európskymi zákazníkmi. „*Spoločný branding bezemisných autobusov CaetanoBus svedčí o dôvere v našu najnovšiu investíciu a rovnako aj našu dlhodobú partnerskú spoluprácu s firmou Caetano. Taktiež zdôrazňuje význam, ktorý Toyota prikladá vývoju prostriedkov bezemisnej mobility mimo automobilov na našej ceste k uhlíkovej neutralite*,“ hovorí **Matt Harrison, prezident a CEO spoločnosti Toyota Motor Europe**. ### O spoločnosti CaetanoBus Portugalská spoločnosť CaetanoBus v čiastočnom vlastníctve firiem Toyota Caetano Portugal a Mitsui & Co sa zameriava na výrobu autobusov a podvozkov. Firma disponuje ucelenou ponukou vozidiel pre mestskú a letiskovú dopravu, ktoré dokazujú jej schopnosť vývoja jedinečných riešení mobility so zameraním na potreby zákazníkov. CaetanoBus je tiež výrobcom vozidla COBUS, ktoré je svetovým lídrom v oblasti letiskovej autobusovej dopravy. CaetanoBus sa zameriava na elektrickú mobilitu od roku 1980.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.