Paríž spustil boj proti osobnej doprave. Vykáže osobné autá z centra úplne?

Kto v Paríži v letnej horúčave zažil dopravnú zápchu vie, že ovzdušie je vtedy takmer nedýchateľné. Podarí sa ambicióznej starostke vyhnať autá z centra mesta úplne? Možno. No radikálne riešenia väčšinou zásadnú zmenu neprinášajú.
Vydané  Text: 

– Na veľkej časti ciest je už dnes rýchlosť obmedzená na 30 km/h – V pláne sú veľké škrty parkovacích miest – Parkovné by vraj po novom mali platiť aj skútre Byť v oblasti osobnej dopravy radikálny je dnes v móde. Ak sa niekto odváži argumentovať realitou, či dokonca zdravým rozumom, je v lepšom vykázaný na trestnú lavicu, alebo ho horda premotivovaných ekologických hejterov rovno doslova zadupe pod zem. Súťaž o najekologickejšieho ekológa aktuálne prebieha v Paríži. Starostka mesta sa totiž rozhodla v boji so stavom klímy v meste postupovať pomerne radikálne. **Slimačie tempo má znížiť emisie a zvýšiť bezpečnosť.** Aktuálne je na veľkej časti ciest znížená maximálna rýchlosť o 20 km/h. Autá sa teda po cestách plazia rýchlosťou 30 km/h, a tak ich predbehne aj rýchlejší cyklista. Hoci to znie komicky, s týmto opatrením by sa dalo, minimálne na cestách s vysokým výskytom chodcov, súhlasiť. Otázne samozrejme je, či motory pri tejto rýchlosti napracujú vo vyšších otáčkach… Ale v prípade bezpečnosti je to toto opatrenie celkom určite na mieste. Plán počíta s tým, že by mal počet dopravných nehôd so smrteľnými následkami klesnúť o 40 percent. **Preč s parkovacími miestami!** Tak toto už znie, minimálne z pohľadu emisií produkovaných autami, oveľa menej logicky. Plán radných mesta počíta s tým, že zo súčasného počtu 140 000 povrchových parkovacích miest má zaniknúť až 60 000. Až sa nám chce povedať, že ak nebude regulovaný vjazd do mesta, budú dopravné zápchy oveľa väčšie, než sú v súčasnosti. Na cestách totiž zostane množstvo automobilov, ktorých majitelia budú zúfalo hľadať parkovacie miesto. V centre mesta sa teda budú pohybovať dlhšie, než predtým. **Parkové budú platiť aj skútre…** Doteraz platilo, že parkovné za skútre sa v centre Paríža neplatilo. Po novom by sa to malo zmeniť. Opäť jedno opatrenie, ktoré s ekológiou nie celkom korešponduje. Skúter má totiž podstatne nižšiu spotrebu ako auto a jeho nároky na veľkosť parkovacieho miesta sú podstatne menšie. **Prinesú súčasné problémy korekciu?** Aktuálne problémy so šírením koronavírusu by nás okrem iného mali naučiť, že hromadná doprava nie je všeliekom. Zostáva nám teda veriť, že sa radikálnym ekológom otvoria oči a budú hľadať iné, menej radikálne riešenia. Život a minulosť nás už neraz mnohokrát presvedčil, že akýkoľvek fanatizmus je škodlivý. Jeden problém totiž možno (čiastočne) vyrieši, no iný vytvorí.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.