Prvá jazda na Hyundai Bayon: aká je pravda o vnútornom priestore a výkone trojvalcov?
Bayon je deviaty model značky Hyundai ponúkaný na Slovensku a zároveň najmenšie SUV v jeho portfóliu. Prečo by mal na trhu uspieť, keď už dnes má silnú konkurenciu? A ako sa vlastne líši od modelu Kona?
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
- Hyundai Bayon je najnovší model značky pre európsky trh, vyrába sa v Turecku (Hyundai Assan O.S.)
- Na Slovensku sa už predáva od akciových 14 490 eur (cenník Hyundai Bayon tu) vo verzii s motorom 1,2i (62 kW)
- Najlepšie vybavený model je mild-hybrid 1,0 T-GDi MHEV STYLE za akciových 20 890 eur
- V predaji je aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DTC
- Vyskúšali sme verziu s benzínovým motorom 1.0 T-GDi s max. výkonom 73,50 kW s automatickou prevodovkou
Kľúčové vlastnosti
- ponúka výhradne benzínové motory, základom je atmosférický (bez turba) 1,2 MPi, ďalšie sú litrové trojvalce;
- nami testovaný model mal trojvalec s max. výkonom 73,50 kW
- základom je manuálna 6-stupňová prevodovka, k dispozícii je aj inteligentná prevodovka 6 iMT a tiež automat DTC;
- Hyundai Bayon rozmery: 4 180 × 1 775 × 1 500 mm (so strešnými lyžinami, ktoré sú už v sériovej výbave);
- rázvor má kompaktnú dĺžku 2 580 mm;
- minimálna svetlá výška podvozka je 165 mm, je vyšší o 2,5 centimetra ako Kona;
- Vpredu je tradične náprava typu MacPherson, vzadu sú spriahnutá náprava so skrutnou priečkou;
- batožinový priestor dosahuje až 411 litrov, po sklopení sedadiel 1 205 litrov.
Motorizácie a technické údaje HYUNDAI BAYON
1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi MHEV | |
Motor | atmosférický benzínový R4, 1 197 cm³ | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³ | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³, 48 V mild-hybrid |
Výkon | 61,8 kW (84 k) pri 6 000 ot./min. | 73,5 kW (100 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. | 88,3 kW (120 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. |
Krútiaci moment | 118 Nm pri 4 200 ot./min. | 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. | 170 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. (200 Nm pri DCT) |
Prevodovka | 5-stupňová manuálna | 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická DCT | 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická DCT |
Pohon a podvozok | pohon predných kolies, vpredu náprava McPherson, vzadu spriahnutá náprava so skrutnou priečkou, Pneu: 185/65 R15, 195/55 R16, 205/55 R17, Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením | ||
Batožinový priestor | 411 / 1 205 dm³ | ||
Rozmery | 4 180×1 775×1 500 mm, rázvor 2 580 mm | ||
Pohotovostná/celková hmotnosť | 1 045-1 155/1 580 kg | 1 095-1 230/1 660 kg | 1 145-1 255/1 680 kg |
Najvyššia rýchlosť | 165 km/h | 180-183 km/h | 185 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 13,5 s | 10,7-11,7 s | 10,4 s |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 5,5-5,7 l/100 km | 5,4-5,7 l/100 km | 5,2 – 5,5/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 124-129 g/km | 122-129 g/km | 118 – 125 g/km |
Cena od | 14 490 € | 15 190 € | 20 890 € |
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
SERVIS
Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku
ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.
Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.