Neprehliadnite: Volkswagen Golf R Variant prináša viac miesta, poriadnu silu a maximálku až 270 km/h

Nový Volkswagen Golf R Variant je tu. Prináša viac miesta, viac zábavy, viac sily a najmä viac emócií. K dispozícii je špeciálny mód pre Nürburgring či maximálna rýchlosť až 270 km/h.
Vydané  Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

Čistokrvný kombík s génmi atléta. Aj to je úplne nový Volkswagen Golf R Variant. Ten práve teraz prichádza vo svojej vrcholnej forme spájajúcej všetky predpoklady rodinného kombi s emóciou pravého R-ka. Napriek tomu, že ide o poriadneho svalovca, nestráca nič zo svojej nežnej rodinnej stránky. ### Pod kapotou 2,0 TSI s výkonom až 235 kW **Nový Golf R Variant má pod kapotou sériovo dodávaný klenot koncernu v podobe motoru 2,0 TSI**, ktorý je naladený na **výkon 235 kW. Krútiaci moment 420 Nm v spojení s automatickou 7-stupňovou športovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom 4MOTION** dokáže Golf R Variant vystreliť **z 0 na 100 km/h už za 4,9 sekundy**! Ide teda o pomerne slušný nárast v porovnaní s predchodcom. Z vyjadrení automobilky je zrejmé, že Golf R Variant je perfektnou kombináciou kompaktného Golfu R a praktickej verzie Variant. Dôraz bol pritom kladený nielen na praktickú stránku, ale najmä na charakter auta. Športový podvozok znížený o 20 milimetrov dodáva autu potrebné športové atribúty a zároveň mu ponecháva všetky vlastnosti auta určeného pre rodinu. A to cítiť najmä na zadných sedadlách, kde je **priestor pre nohy s rozmerom až 941 milimetrov**. Nezaostáva ani **batožinový priestor s kapacitou až 611 litrov**.
Výfukový systém bol špeciálne navrhnutý pre potreby Golfu R Variant
### Jasná R(odová) identita Dizajnu auto dominujú prvky charakteristické pre rodinu R od VW. Ide predovšetkým o mohutný predný nárazník s obrovskými nasávacími otvormi. Tie majú dohliadať na dostatočný prívod vzduchu pre obludu pod kapotou. Bočnému pohľadu dominujú širšie prahy dverí vo farbe auta, masívnejšie blatníky a najmä obrovské, na želanie až 19-palcové, disky kolies. Vzadu sa nachádza úplne nový nárazník s čiernym difúzorom a špeciálnym výfukovým systémom navrhnutým pre potreby auta tohto typu. Na výber je hneď z niekoľkých farieb. **Nechýba typická R modrá Lapiz Blue Metallic**, Pure White alebo Deep Black s perleťovým efektom.
Interiéru dominuje modrá a to dokonca aj na športových sedadlách
### Nový 4MOTION a profil určený pre Nordschleife Novinka ponúka **nanovo vyvinutý pohon 4MOTION s funkciou R Performance Torque Vectoring**. Tá umožňuje selektívne riadenie krútiaceho momentu na zadnej náprave zabezpečujúce lepšiu stabilitu na ceste. Tento pohon navyše nerozdeľuje krútiaci moment podľa potreby len na zadnú nápravu, ale taktiež aj na prednú. Pohon priamo spolupracuje s elektronickou uzávierkou diferenciálu a s adaptívnym podvozkom DCC. **Aby bolo jasné, že ide o pravý športový kombík, Golf R Variant bol do posledného detailu odladený na Nordschleife na Nürburgringu**.
Nový VW Golf R Variant bol odladený priamo na Nordschleife
### Rýchlosť až 270 km/h za cenu, ktorá poteší V príplatkovom balíčku R Performance má Golf R Variant aj dva jazdné módy navyše. Ide o špeciálny závodný mód, ktorý je určený pre náročné pretekárske trate. Druhým módom je profil Drift, ktorý umožňuje vodičovi odtrhnúť zadok a tým zvyšuje najmä zábavný faktor auta. No a to najdôležitejšie, **v balíku R Performance je zahrnutá aj maximálna rýchlosť obmedzená na 270 kilometrov za hodinu**. Normálne má Golf R Variant maximálku limitovanú na 250 km/h.
Na palube nechába ani najmodernejšia technika
Na svoju rodovú identitu odkazuje Golf R Variant aj vo vnútri. Vidíme tu krásne športové sedadlá. Interiér je ladený predovšetkým do čierno modrej farebnej kombinácie. Nechýbajú ani R-kové plakety či prešívanie volantu modrým stehom. Palubnej doske dominujú prvky v imitácii karbónu. **Objednávky v Nemecku štartujú už 8. júla so základnou cenou 51 585 €.**




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.